سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روستای ده عرب یزد در جمع روستاهای برتر قرآنی کشور

در نخستین رویداد ملی انتخاب روستای قرآنی، روستای ده عرب یزد به عنوان روستای برتر قرآنی کشور معرفی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، مراسم معرفی روستا‌های قرآنی کشور صبح امروز، ۱۹ مردادماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از ائمه جمعه و فرمانداران کشور در سالن سازمان سینمایی وزارت ارشاد با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار شد. 

در این مراسم هفت روستای قرآنی کشور در سال ۱۴۰۰ معرفی شدند، این روستا‌ها شامل ده‌عرب در استان یزد، اندبیل در استان اردبیل، چارک در استان بوشهر، بیلند در استان خراسان رضوی، محمدآباد در استان فارس، فردو در استان قم و قراخیل در استان مازندران  است.

روستای خوش آب و هوای ده عرب در ۲۵ کیلومتری شهرستان ابرکوه در استان یزد واقع شده است. اهالی این روستا به کشاورزی و باغداری مشغول هستند.

وجود مراکز و موسسات قرآنی در این روستا که غالباً به صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کنند، زمینه توسعه فعالیت‌های قرآنی و پذیرش علاقه‌مندان به فراگیری قرآن کریم به ویژه حفظ قرآن از استان‌های مختلف کشور را فراهم کرده است. دایر بودن جلسات خانگی در اکثر منازل اهل روستا، از ویژگی‌های بارز روستای ده‌عرب به شمار می‌آید.

تاکنون ۱۳۷ حافظ کل قرآن کریم در این روستا تربیت شده‌اند که ۲۵ حافظ از اهالی روستا و سایرین از استان‌های مختلف کشور هستند. پایین بودن قابل توجه میزان آسیب‌های اجتماعی در این روستا که بی‌تردید متأثر از حاکم بودن فرهنگ قرآنی است از دیگر خصائص این روستا به حساب می‌آید.

اختصاص مستمر بخشی از محصولات کشاورزی و باغداری اهالی روستا به توسعه فعالیت‌های قرآنی و دینی از جمله برنامه های مثال‌زدنی روستای قرآنی ده‌عرب است.

روستای ده عرب  بیش از هشتصد و ۵۰ نفر جمعیت دارد که بیش از پنجاه درصد آنها قرآن آموزند.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.