سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اولویت حفظ سلامتی عزاداران ایام ماه محرم در آبادان و خرمشهر

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خوزستان گفت:مراسم های عزاداری ایام ماه محرم باید با رعایت موارد بهداشتی با اولویت حفظ سلامتی عزاداران برگزار شود.

حجت الاسلام  مهدی نبی زاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان در گفت و گو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: مراسم های عزاداری سید و سالار شهیدان امام حسین علیه السلام امسال نیز مانند پارسال با رعایت موارد بهداشتی برگزار می شود و حداکثر زمان برگزاری این مراسمات،۲ساعت است.

او ادامه داد:در مکان های مسقف اگر سقف آن مکان بالای ۶متر باشد با رعایت فاصله گذاری فیزیکی ،خروج تدریجی عزاداران از محل عزاداری و تهویه مناسب میتوانند با ظرفیت یک چهارم ودر مکان باز با ظرفیت یک سوم  مراسم ایام ماه محرم را برگزار کنند.

حجت الاسلام نبی زاده با بیان اینکه تجمع و دسته روی در مناطق مرکزی شهر ممنوع است،افزود:دسته روی به صورت محله ای بلا مانع است اما برپایی ایستگاه صلواتی ممنوع است و توزیع آب فقط به صورت بطری های آب معدنی باید بین عزاداران باشد که جلوی تجمعات گرفته شود.

او تصریح کرد:روضه های خانگی در فضای بسته نباید برگزار شود اما می توانند در فضای باز با رعایت فاصله گذاری فیزیکی به عزاداری بپردازند.

حجت الاسلام نبی زاده درپایان بیان کرد: هیئت داران همانگونه که پارسال نمره قبولی از مقام معظم رهبری کسب کردند ،امسال نیز امیدواریم این اتفاق مهم رخ دهد و تقاضا داریم رابطین بهداشت در هیئت های عزاداری حضور فعال داشته باشند.

انتهای پیام/ م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.