رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خرمشهر گفت: در حال حاضر ۳۰ موکب عزاداری در شهرستان شناسنامه دار شده است.

حجت الاسلام متوسل، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خرمشهر در گفت وگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: یکی از اقداماتی که به دلیل شرایط کرونا در شهرستان برای اولین بار در حال انجام است شناسنامه دار کردن همه‌ی موکب‌هایی است که قصد برپایی و فعالیت در روز‌های محرم را دارند.

او افزود: ۷۰ موکب در سطح شهرستان برای برپایی اعلام آمادگی کردند که تاکنون ۳۰ مورد از آن‌ها شناسنامه دار شدند و روند شناسنامه دار کردن سایر موکب‌ها نیز با هدف نظارت بیشتر بر رعایت شیوه نامه‌ها در روز‌های سوگواری امام حسین (ع) ادامه دارد.

حجت الاسلام متوسل از برگزاری نشست‌های اختصاصی با مسئولان هیئت‌هاو روحانی‌های روستا‌ها به منظور اعلام دستورالعمل‌های بهداشتی در روز‌های گذشته و همچنین برگزار نشستی با مبلغین و سخنران‌ها در دفتر امام جمعه شهرستان به زودی خبر داد.

او با بیان درخواست از تمام هیئت‌های مذهبی، مساجد و حسینیه‌ها در خصوص رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی ادامه داد: مراسم‌هایی که در فضای بسته برگزار می‌شوند باید در مکانی با ارتفاع سقف بالای ۶ متر و یک چهارم ظرفیت صورت گیرد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خرمشهر همچنین با تاکید بر غیرقانونی بودن پذیرایی بسته بندی نشده در موکب‌ها و حسینیه‌ها و مساجد سینی گردانی تکیه‌های عزاداری را نیز در خیابان‌ها ممنوع اعلام کرد.

او در پایان گفت: محور اصلی سخنرانی‌ها را در مراسم‌های محرمی امسال بر اساس تحکیم خانواده است و سخنران‌ها باید اشعار، سخنرانی‌هایی را بیان کنند که در ارتباط با این موضوع باشند.

انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.