سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فائوچی هشدار داد؛

احتمال شیوع سویه‌ای خطرناک‌تر از کرونای دلتا

رئیس «موسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی» در ایالات متحده گفت: افزایش موارد جدید ابتلا، زمینه را برای جهش جدید و خطرناکتر ویروس کرونا هموار می‌کند.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، آنتونی فائوچی ، رئیس «موسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی» در ایالات متحده گفت: روند واکسیناسیون کرونا در آمریکا دچار وقفه شده است. این در حالی است که بیش از نیمی از جمعیت این کشور به طور کامل در برابر ویروس کرونا واکسینه شده‌اند. مشکل، عدم تمایل مابقی جمعیت به دریافت واکسن کرونا اعلام شده است.

آنتونی فائوچی ، مشاور کاخ سفید در ارتباط با بیماری‌های عفونی اعلام کرده است که خطر شیوع سویه جدید ویروس کرونا جدی است.

او یگانه راه موثر در مقابله با همه‌گیری کرونا را واکسیناسیون می‌داند و از الزام آن سخن گفته است. در حال حاضر شمار موارد جدید ثبت ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

در حالی که در نیمه نخست ماه ژوئن، میانگین روزانه ابتلا به ویروس کرونا در یک بازه زمانی هفت روزه، حدود ۱۱ هزار مورد در روز بود، اکنون متوسط ابتلای روزانه به این ویروس به ۱۰۰ هزار مورد رسیده است و بیشترین میزان موارد ابتلا مربوط به سویه دلتاست.

فائوچی تاکید کرده است: هرگاه اقدامی برای جلوگیری از گسترش شیوع ویروس کرونا صورت نگیرد، احتمال جهش مجدد این ویروس منتفی نیست.

او پیش‌بینی کرده است : سویه جدید می‌تواند خطرناک‌تر از سویه‌های پیشین است و چه بسا واکسن‌های موجود نیز در برابر آن ناکارآمد باشند. از این رو، به باور او باید واکسیناسیون را اجباری کرد.

شمار قابل ملاحظه‌ای از مردم آمریکا بر این باور هستند که صدور مجوز استفاده از واکسن‌ها به علت شرایط ناشی از شیوع کرونا اضطراری بوده و تحقیقات لازمه درباره عوارض جانبی آن‌ها صورت نگرفته است.

فائوچی ضمن تایید این موضوع ابراز امیدواری کرده است که تحقیقات پیرامون واکسن‌های مقابله با کرونا به‌زودی به فرجام برسد و مجوز اصلی استفاده از این واکسن‌ها صادر شود. احتمال چنین امری حتی در ماه اوت نیز منتفی نیست.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۰:۱۵ ۱۹ مرداد ۱۴۰۰
۴۳ سال زمان کمی نیست برای رفع مشکلات یه کشور
ناشناس
۲۲:۵۰ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
ملت بچا ره ایران ارزوی زندنه واکسن دارند هرچندعدی ایی انسانهای پست تبلیغ برعلیح واکسن میکنند میگن برامردم مضره این دروغگوها امادرامریکا مقصرخودمردمشه واکسن فراوان تزریق نمیکنندخدابرکت بده به ملت ایران بااین فرهنگ خوبشان،درودبرخبرنگاران عزیز
ناشناس
۲۲:۲۴ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
خدایا خودت بهمون رحم کن
گلابی برجام
۲۲:۰۰ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
جایی هستیم که با مردن چیزی رو از دست نمیدیم
ناشناس
۲۱:۴۱ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
اگه کروناعه هیئت برا چی میرید؟
ناشناس
۲۰:۲۴ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
الفاتحه
ناشناس
۲۰:۱۶ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
اگه راست میگین جلو مرزها رو ببندید روز اول از قم شروع شد بعد گفتن از جنوبه همون موقع قم قرنطینه نکردین خودتون خواستین این همه تلافات به بار بیاد گفتین قرنطینه در شأن ایرانی نیست حالا این همه مرگ میر در شأن ایرانی هست کو واکسن فقط شعار هی میدین
ناشناس
۲۰:۰۲ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
راستش تو شهر ما هم بخصوص تو منطقه خود ما میشه گفت تقریبا پنجاه درصد مردم برای واکسن نمیرن ودیگران رو هم از زدن واکسن منع میکنند از در مانگا به خونه ها زنگ میزنن حتی دو بار هم اومدن تو مسجد مستقر شدن گفتن اوناییکه نمیتونن بیان درمانگاه بیان اینجا ولی یه یه بر علیه واکسن حرف میزنن واستقبال نمیشه
ناشناس
۱۹:۰۹ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
همینو کم داشتیم
عسگر
۱۸:۲۸ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
تو چه مملکتی گیر کردیم پناه بر امام
ناشناس
۱۸:۲۴ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
روز خبرنگار بر خبرنگاران مبارک باد
آرزوی سلامتی و موفقیت از خداوند متعال خواستارم
محسن
۱۸:۱۶ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
سایت شما اصلا جالب نیست اخباراتون بدرد نمیخورن سایت شبکه خبر بهتره
ناشناس
۱۷:۱۶ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
کشور ما آماده پذیرایی است
ناشناس
۱۷:۰۹ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
اگر کسی گوش حرف نمیکنه بیا اینجا هرکاری خاستی بکن ازاد اجباری ممنوع
نفس
۱۷:۰۸ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
حکومت ها مامور کنترل جمعیت هستند!
ناشناس
۱۷:۰۸ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
کرونا = پایان تاریخ