سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرمانده سپاه قائم آل محمد (ص) استان سمنان:

تلاش دشمن در عرصه رسانه شکست‌خورده است

سردار دامغانی بابیان اینکه تلاش دشمن در عرصه رسانه شکست‌خورده است، گفت: رسانه‌ها و خبرنگاران باید در جنگ روایت‌ها هوشیارانه عمل کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، سردار حمید دامغانی فرمانده سپاه قائم آل محمد (ص) استان سمنان ضمن بیان اینکه متأسفانه یکی از اقشار بسیار زحمتکش و کم برخوردار که کمتر به آن توجه می‌شود قشر خبرنگاران هستند، ابراز داشت: این افراد زبان گویای مردم هستند اگرچه مشکلات را به گوش مسئولان می‌رسانند، ولی توجهی به خود آن‌ها نمی‌شود.

او ضمن بیان اینکه همه مردم به دلیل شرایط خاص اقتصادی و کرونا تحت‌فشار‌های شدید بودند و اصحاب رسانه دراین‌بین جهاد کردند، افزود: خود این افراد دچار مشکلات معیشتی بوده و هستند و کسی نبود پیگیر معیشت آن‌ها شود و امیدواریم تدابیری اتخاذ شود تا بخشی از چالش‌های آن‌ها کاهش یابد.

فرمانده سپاه قائم آل محمد (ص) استان سمنان بابیان اینکه طی این سال‌ها شاهد جهاد گروه‌های مختلف بودیم و تنها افرادی که این جهاد را به تصویر کشیدند، اما خودشان در قاب نبودند همین خبرنگاران بودند، ابراز داشت: انصافاً این خبرنگاران بودند که خودشان را در معرض خطر قرار داده و نقش‌آفرینی کرده و چیزی کم نگذاشتند.

دامغانی بابیان اینکه حضور خبرنگاران در سیل در اقصی نقاط کشور، انتخابات و رانش زمین در کالپوش شایان تقدیر است که اجازه ندادند دشمن در این فضای سایبری یکه‌تازی کند، تصریح کرد: امروز در فضای خاصی ازنظر داخلی و خارجی به سر می‌بریم و مردم انتظار دارند بخشی از این فشار‌ها تعدیل یابد که شروع دولت سیزدهم نویددهنده آن است.

او ضمن بیان اینکه در سطح منطقه با خروج آمریکا از افغانستان مواجه هستیم، افزود: مبارزه با تروریسم، دولت سازی و مبارزه با مواد مخدر ازجمله اهداف آمریکا بود، اما درنهایت مجبور به فرار از این کشور شد و هیچ دستاوردی نداشت و تنها سعی آن‌ها بر خروج آبرومندانه بود.

فرمانده سپاه قائم آل محمد (ص) استان سمنان بابیان اینکه امروز چالش در داخل خود آمریکا رقم خورده درصورتی‌که سال‌های گذشته این‌گونه نبود، ابراز داشت: امروز انتخابات پاشنه آشیل آمریکا است و گسل‌های اجتماعی آن‌ها فعال‌شده که این اختلاف را به عیناً در کشورشان می‌بینیم.

دامغانی بابیان اینکه چالش در عرصه بین‌المللی در مواجه با روسیه می‌کوشد تا از باتلاق سیاسی خاورمیانه رهایی یابد، تصریح کرد: آمریکایی که جز ادبیات زور و قدرت به کار نمی‌برد و امروز لحنش به خواهش و التماس تبدیل‌شده است آمریکا به‌عنوان نمادی از جبهه استکبار دچار چالش‌های جدی است.

او بابیان اینکه استکبار می‌کوشد تا حزب‌الله را مقابل مردم قرار دهند و بر این اساس فشار‌های زیادی بر لبنان وارد کردند، افزود: کوشیدند آن‌ها را تحت تأثیر قرار دهند، اما می‌بینیم که لبنان تثبیت‌شده در این خاک است و کاملاً سرزنده و آماده حضور دارد و باید گفت تلاش دشمن در عرصه رسانه شکست‌خورده است.

فرمانده سپاه قائم آل محمد (ص) استان سمنان بابیان اینکه نگاهمان به داشته هامون نیست و باید عرصه‌ای را فراهم کرد تا ظرفیت استفاده از نصرت الهی را ایجاد کنیم، اضافه کرد: شکست محاصره تبلیغاتی دشمن نکته‌ای که باید رسانه‌ها به آن توجه داشته باشند تا در جنگ روایت‌ها پیروز شد.

فرمانده سپاه استان سمنان در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر مبنی بر طرح سردار سلیمانی، تصریح کرد: یک هزار گروه رصد کننده، مراقبتی و حمایتی در طرح شهید سلیمانی ساماندهی شده است که در این راستا پنج هزار بسیجی در راستای اجرای این طرح در گروه‌های مذکور شرکت کردند.

دامغانی با اشاره به اینکه در حال حاضر نیز ۱۱۰ نفر بسیجی برای تزریق واکسن در حال کمک رسانی به دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود هستند، خاطرنشان کرد: با تولید و خریداری بیشتر واکسن و توزیع آن در سطح کشور در صورت لزوم از نیرو‌های بسیجی برای سرعت بخشی به فرایند تزریق واکسن بهره‌گیری خواهد شد.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.