سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پورابراهیمی در دیدار با منتخبین شورای شهر کرمان:

ساماندهی حاشیه شهر کرمان یکی از اولویت‌های مهم است

پورابراهیمی ساماندهی حاشیه شهر کرمان را یکی از اولویت‌های مهم برشمرد و گفت: عملیات اجرایی ساماندهی حاشیه شهر کرمان به زودی آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدرضا پورابراهیمی، نماینده مردم کرمان و راور و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در دیدار صمیمانه با اعضای شورای شهر کرمان ضمن تبریک و حُسن انتخاب مردم شریف کرمان به نیرو‌های جوان در شورای شهر کرمان گفت: اعضای جوان و با انگیزه شورا باعث تشکیل شورای انقلابی برای شهر کرمان به عنوان پیشانی توسعه استان و جنوب شرق شده است و این فرصتی که خداوند در اختیار ما و شما قرار داده است تا بتوانیم از این فرصت استفاده کنیم و خدمتگزار مردم باشیم مغتنم است، زیرا فرصت‌ها خیلی سریع می‌گذرند.

او افزود: ما بر حسب وظیفه نمایندگی مان فارق از اینکه شورا‌ها چه نگاه سیاسی دارند مکلف هستیم همکاری همه جانبه و جامعی با همه ارکان داشته باشیم.

پور ابراهیمی با اشاره به قانون مالیات بر ارزش افزوده بیان کرد: در خصوص درآمد‌های پایدار شهرداری‌ها قانون مالیات بر ارزش افزوده جدید که حدود یک ماه قبل ابلاغ شد، که کمک بسیار زیادی به درآمد‌های شهری همچنین در اجرای قانون جدید اولین قدم درآمد شهرداری‌ها نسبت به گذشته بیش از ۳۰ درصد افزایش پیدا خواهد کرد و برای تمام شهرداری‌های و دهیاری‌های سراسر کشور اجرایی می‌شود.

پورابراهیمی گفت: البته درآمد‌های خارج از این مجموعه هم می‌تواند به اداره شهر کمک کند و آن موضوعاتی مربوط به معین‌های اقتصادی و بنگاه‌های بزرگ اقتصادی کرمان هستند.

او با اشاره به فعالیت معین‌های اقتصادی در مرکز استان کرمان افزود:باید از ظرفیت معین‌های اقتصادی در زمینه لجستیکی و ماشین آلات بیشتر استفاده کرد.

پورابراهیمی تصریح کرد: در مجلس و کمیسیون اقتصادی با تمام ظرفیت آمادگی داریم با پیشنهاد اعضای شورای شهر و برنامه‌های مدون و توجه به مشکلات کرمان معین‌های اقتصادی را فعال‌تر کنیم.

پور ابراهیمی در ادامه به اهمیت و جایگاه وجود مزار مطهر سردار شهیدحاج قاسم سلیمانی در شهر کرمان اشاره کرد و گفت: سردار شهید حاج قاسم مردمی بود همه مردم قلبا این شهید را دوست داشته و قطعا پس از بحران کرونا از سراسر دنیا به زیارت این اسطوره مقاومت می‌آیند.

او افزود: بر این اساس باید این موقعیت ارزشمند برای شهر کرمان را قدر بدانیم به برکت وجود مزار مطهر حاج قاسم در شهر کرمان باید زیرساخت‌های مناسب شهری به سرعت و با همت شورای شهر کرمان اجرایی و عملیاتی شود.

رئیس کمیسیون مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع حاشیه نشینی در شهر کرمان افزود: در بحث حاشیه نشینی در شهر کرمان پیگیری‌های مستمری صورت گرفته است نتیجه این پیگیری‌ها این شد که بعنوان‌نمونه محله شهرک صنعتی را بعنوان پایلوت انتخاب کردیم و بنیاد مسکن را هم محور اجرای ساماندهی این منطقه قرار دادیم.

او افزود:جلسات متعدد گذاشته شد تا یک مدل علمی که همه ابعاد و زوایا در آن دیده شده باشد برای شهر کرمان در نظر بگیریم و تک تک محله‌ها را به عنوان جامعه‌ی هدف قرار بدهیم و قطعا ساماندهی تمام محله‌های حاشیه شهر کرمان در دستور کار قرار دارد.

پورابراهیمی ادامه داد: این موضوع نیاز به هماهنگی همه دستگاه‌های اجرایی شهر کرمان دارد که در این خصوص شورای شهرکرمان، شهرداری و مجموعه مدیریت شهرداری در کنار مدیران ستادی دولت در کنار استاندار توافق شد و کار ساماندهی در این مناطق به زودی شروع می‌شود.

پورابراهیمی افزود:موازی با آن مطالعات کاری محله‌های دیگر با الویت‌های که شورای شهر جدید تعیین کنند انجام می‌شود.

او با اشاره به وضعیت بحرانی آب شرب شهر کرمان گفت: در مورد آب شرب شهر کرمان طرح انتقال آب خلیج فارس به شهر کرمان را در دستور کار قرار دادین و با توافق با بنگاه‌های اقتصادی بزرگ استان و همکاری وزارت نیرو از ظرفیت تونل انتقال آب بهشت آباد به کرمان که بلا استفاده مانده برای آب شرب کرمان استفاده کرده و به زودی آب تصفیه شده و مناسب از خلیج فارس به کرمان خواهد آمد.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.