سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش ۵۱ درصدی خرید گندم تضمینی در کردستان/ قروه همچنان پیشتاز در تولید

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: امسال در مجموع خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان نسبت به سال گذشته ۵۱ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، فرید سپری رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان اظهار داشت: امسال و از ابتدای فصل برداشت گندم تا ۱۳ ماه جاری ۲۵۶ هزار و ۴۳۰ تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان کردستانی خریداری شده است.

او با بیان اینکه بیشترین گندم خریداری شده به مقدار ۶۹ هزار و ۸۸۸ تن در شهرستان قروه بوده است، افزود: بعد از قروه، شهرستان سقز با ۵۱ هزار و ۹۹۸ تن گندم در رتبه دوم خرید تضمینی این محصول استراتژیک در استان است.

سپری بیان کرد: در مجموع از ۲۵۶ هزار و ۴۳۰ تن گندم خریداری شده از کشاورزان ۲۵۵ هزارو ۶۷۰ تن آن در سامانه سیفا به ثبت رسیده است.

او به خرید تضمینی گندم در سایر شهرستان‌های استان نیز گریزی زد و بیان کرد: همچنین تاکنون ۵۵۷ تن گندم در مریوان، ۹ هزار و ۸۵۴ تن در دیواندره، ۴۴ هزار و ۷۹۶ تن در بیجار، ۳۱ هزار و ۳۰۵ تن در کامیاران، ۴۵ هزار و ۱۳۹ تن در دهگلان، ۹۶۶ تن در سنندج، ۸۱۸ تن در بانه و هزارو ۱۰۸ تن در سروآباد خریداری شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه در حال حاضر خرید روزانه گندم هزار و ۶۵۱ تن است، گفت: تا تاریخ ۱۳ ماه جاری ۲۵۱ هزارو ۲۵۷ تن چک لیست معادل ۹۷ درصد خرید گندم به بانک کشاورزی ارسال شده است.

سپری گفت: در مجموع خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان کردستان امسال نسبت به سال گذشته ۵۱ درصد کاهش یافته است.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.