سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاکاوند:

بیشترین تنش آبی کرمانشاه در تابستان امسال مربوط به شهر کرمانشاه است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت : بیشترین تنش آبی استان در تابستان امسال مربوط به شهر کرمانشاه است، علت این مشکلات زیر ساخت‌های شهری است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، کاکاوند مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت : در سال ۹۸ در این ایام ۲۴۸ روستا در سطح استان با تانکر آبرسانی می‌شد که اکنون این میزان به کمتر از ۱۳۰ روستا رسیده است.

او گفت : بیشترین تنش آبی استان در تابستان امسال مربوط به شهر کرمانشاه است، علت این مشکلات زیر ساخت‌های شهری است، زیر ساخت‌های شهر کرمانشاه متناسب با توسعه شهر نبوده متأسفانه حدود هزار لیتر بر ثانیه کمبود آب در شهر وجود دارد.

او افزود: چنانچه پیشگیری‌ها و اقداماتی همچون حفر چاه‌های جدید و تجهیز تعدادی از چاه‌ها و همچنین مدیریت مستمر شبکه توزیع آب در سطح شهر انجام نمی‌شد با توجه به کاهش آبدهی منابع تامین آب شرب در سطح شهر کرمانشاه مشکلات کم آبی و افت فشار و قطعی آب در برخی از نقاط شهر که از روز عید قربان شروع شده است مطمئنا بیش از این میزان بود.

کاکاوند با اشاره به افزایش سرانه مصرف آب در استان، ادامه داد: این افزایش سرانه مصرف بیشتر در شهر کرمانشاه است که به حدود ۲۵۰ لیتر در شبانه روز رسیده، که این عدد در مقایسه با میانگین کشوری که حدود ۱۷۰ لیتر است، عدد بسیار بزرگی است.

او از هم‌استانی‌ها خواست مصرف آب را مدیریت کنند و گفت: اگر هر کدام از شهروندان حدود ۱۰ درصد از مصرف خود را کاهش دهند قطعا با وضعیت بهتری تابستان را پشت سر خواهیم گذاشت .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.