سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استان مرکزی در محاصره رنگ قرمز

طبق رنگ بندی جدید کرونایی تعداد شهرستان‌های قرمز استان مرکزی به ۱۱ شهرستان افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  طبق رنگ بندی جدید کرونایی اپلیکیشن ماسک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تغییر وضعیت ۲ شهرستان استان مرکزی از نارنجی به قرمز موجب شده تعداد شهرستان‌های قرمز استان مرکزی به ۱۱ شهرستان افزایش یاید.

بر این اساس این رنگ بندی جدید که از ۱۶ مرداد در استان مرکزی قابل اعمال است ۱۱ شهرستان خمین، محلات، ساوه، اراک، دلیجان، زرندیه، تفرش، آشتیان، شازند، خنداب و فراهان در وضعیت قرمز قرار دارند.

تنها شهرستان کمیجان در وضعیت نارنجی قرار دارد و هیچ شهرستان زرد یا آبی رنگ در استان مرکزی نخواهیم داشت.

در مقایسه با جدول پیش از این رنگ بندی کرونای وزارت بهداشت ۲ شهرستان خنداب و فراهان از نارنجی به قرمز تغییر وضعیت داده اند و کمیجان تنها شهرستان نارنجی استان مرکزی نارنجی مانده است.

جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: هر کس و یا هر ارگانی که کاری از دستش بر می‌آید باید به کمک دانشگاه علوم پزشکی و مدافعان سلامت و کادر بهداشتی بیاید.

جمالیان افزود: هرچند سرعت واکسیناسیون در استان مرکزی، سرعت خوب و قابل قبولی نسبت به میانگین کشوری دارد، اما نباید این نکته را که تا رسیدن به ایمنی کامل جامعه، رعایت پروتکل‌های بهداشتی اولین و مهمترین اصل مدیریت این بیماری است را فراموش کنیم.

انتهای پیام / ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.