سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روند صلح افغانستان، محور گفتگوی تلفنی عبدالله و بلینکن

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در تماس تلفنی با داکتر عبدالله بر تعهد آمریکا بر دست یابی به صلح تاکید کرد و از بی جایی و تلفات ملکی و جانی مردم ابراز تاسف کرد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت خارجه آمریکا طی تماس تلفنی با رئیس شورای عالی مصالحه ملی بر خاتمه جنگ و صلح تاکید کرد.

دفتر مطبوعاتی شورای عالی مصالحه ملی گفت: انتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده‌ی امریکا با داکتر عبدالله عبدالله رئیس این شورا از طریق تلفن صحبت کرده است.
در این گفتگوی تلفنی که روز پنجشنبه (۱۴ اسد) انجام شد، وزیر امورخارجه امریکا در این صحبت تعهد کشورش را از دست‌یافتن به توافق سیاسی پایدار برای خاتمه جنگ در افغانستان ابراز داشت.
دو طرف در این صحبت درباره راه‌های تسریع مذاکرات برای دست‌یابی به یک توافق همه‌شمول که به حقوق افغان‌ها به شمول زنان و اقلیت‌ها احترام بگذارد، برای مردم افغانستان حق بدهد تا در تعیین رهبران خود نقش داشته باشند و به گروه‌های هراس افگن اجازه فعالیت و تهدید علیه کشور‌های بیرونی از خاک افغانستان را ندهد بحث و تبادل نظر کردند.
دو طرف با اشاره به محکومیت‌های بین‌المللی حملات طالبان، حملات جاری این گروه را در افغانستان نکوهش کردند و از تلفات ملکی و بی‌جایی مردم در داخل و مهاجرت به بیرون ابراز تأسف و نگرانی نمودند.
رییس شورای عالی مصالحه ملی در این صحبت با تشکر و قدردانی از کمک‌های ایالات متحده امریکا و حمایت از تلاش‌های صلح، از تعهد جمهوری اسلامی افغانستان برای ادامه مذاکرات اطمینان اداد.
دو طرف همچنان وعده سپردند که در مورد قضایای افغانستان به تماس‌های نزدیک خود ادامه بدهند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.