سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادامه اتهام پراکنی‌های رسانه‌های آمریکایی علیه روسیه

یک شبکه آمریکایی مدعی شد هکر‌های روسی اطلاعات محرمانه بیش از یک میلیون دارنده کارت اعتباری را منتشر کرده اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه آمریکایی سی ان بی سی نیوز به نقل از شرکت امنیت سایبری «کیو ۶» از افشای عمومی اطلاعات محرمانه بیش از یک میلیون دارنده کارت اعتباری خبر داد.

این شبکه ضمن مطرح کردن ادعاهایی، هکر‌های روسی را مسئول این رویداد عنوان کرد و مدعی شد یک گروه روسی که خود را «همه کارت‌های جهانی» می‌نامد، شماره کارت اعتباری مشتریان را در اینترنت در دسترس قرار داده است تا سایر جنایتکاران بتوانند از آن‌ها برای انجام معاملات غیرقانونی و کلاهبرداری استفاده کنند.

این شبکه شواهدی مبنی بر ارتباط این گروه با روسیه ارائه نکرد و صرفا مدعی شد هکر‌ها روسی بوده اند. این در حالی است که مقامات آمریکایی با تکرار اتهامات خود علیه روسیه، هکر‌ها را وابسته به این کشور معرفی کردند و آن‌ها را مسئول حمله هکری اخیر می‌دانند. با این حال، کاخ سفید رسما ارتباط این هکر‌ها با روسیه را رد کرده است.

در اجلاس اخیر ژنو، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و جو بایدن، همتای آمریکایی او توافق کردند که در مورد امنیت سایبری همکاری کنند و جلسات در سطح کارشناسان دو کشور در حال حاضر آغاز شده است.

رئیس جمهور آمریکا اخیرا ادعا کرده است روسیه سعی داشته در انتخابات میان دوره‌ای آمریکا که سال ۲۰۲۲ میلادی برگزار می‌شود با انتشار اخبار جعلی دخالت کند.

پیش از این نیز، بعد از حمله سایبری به شرکت «سولار ویندز» آمریکا، واشنگتن مسکو را به سازماندهی این هک متهم کرده بود و عنوان کرده بود که روسیه کار زیادی برای مقابله با هکر‌های خود انجام نمی‌دهد.

روسیه اتهامات مربوط به فعالیت‌های مجرمانه سایبری را رد کرده و آن‌ها را بی‌اساس خوانده است، ولی با همکاری برای دستگیری مجرمان مجازی موافقت کرده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.