سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه همدان تأکید کرد؛

لزوم سرعت بخشیدن به واکسیناسیون در سراسر کشور

امام جمعه همدان با اشاره به کاهش رعایت دستورالعمل های بهداشتی، خواستار سرعت بخشیدن واکسیناسیون در سراسر کشور شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حجت الاسلام شعبانی موثقی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان در مراسم تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت استان همدان اظهار داشت: ترویج فرهنگ و هنر اسلامی، از وظایف مهم و اساسی جهاد دانشگاهی است.

او افزود: تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت استان، اقدامی است که می‌تواند در ترویج فرهنگ ایثار و از خود گذشتگی در جامعه دارای اثرات فراوانی باشد.

امام جمعه همدان با قدردانی از مجاهدت‌های کادر درمان و جامعه پرستاری، بیان کرد: در ماه‌های ابتدایی شیوع کرونا، ترسی در جامعه در برخورد با این بیماری وجود داشت، اما کادر درمان با مجاهدت مثال زدنی، با تمام توان پای کار ایستادند و به همین دلیل بود که رهبر معظم انقلاب تلاش کادر درمان در میدان مقابله با کرونا را مصداق جهاد فی سبیل الله عنوان کردند.

او با بیان اینکه در کنار زحمات زیادی که کرونا برای مردم سراسر دنیا ایجاد کرد، شیوع این بیماری فرصتی شد تا جامعه با مجاهدت‌های خالصانه کادر درمان آشنا شود، گفت: قدرانی از مدافعان سلامت و شهدای عرصه سلامت را از وظایف خود می‌دانیم، اما در کنار مسئولان این مردم هستند که به معنای واقعی قدردان کادر درمان و جامعه پرستاری هستند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با قدردانی از اقدام جهاد دانشگاهی در بزرگداشت مقام شهدای مدافع سلامت، اظهار داشت: عبارت جهاد دانشگاهی از ترکیب دو واژه پر معنا جهاد و علم تشکیل شده است و این ترکیب نشان دهنده اهمیت این نهاد است.

او اضافه کرد: از دیگر اقداماتی که جزو وظایف جهاد دانشگاهی است، فراهم کردن شرایط حضور نخبگان در سطح مدیریتی کشور در عرصه‌های مختلف است که باید نسبت به آن نیز اقدامات لازم انجام شود.

حجت الاسلام شعبانی با بیان اینکه با کاهش میزان دستورالعمل های بهداشتی در بین مردم مواجه هستیم، گفت: خستگی در بین مردم و عادی شدن شرایط در جامعه نسبت به کرونا از عوامل کاهش رعایت‌ها است، اما آنچه لازم است تا به صورت ویژه به آن پرداخته شود، سرعت بخشیدن واکسیناسیون در سراسر کشور و رفع مشکلات و موانع در این راه است.

او همچنین با اشاره به نزدیک بودن آغاز ماه محرم، یادآور شد: همه هیئت‌های مذهبی در این ایام باید تلاش کنند تا در بالاترین سطح، دستورالعمل ها را رعایت کنند.

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.