سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فروش تسلیحات جدید آمریکا به تایوان

وزارت دفاع آمریکا فروش ۴۰ سامانه توپخانه هویتزر به تایوان را تحت قراردادی به ارزش ۷۵۰ میلیون دلار تایید کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، آمریکا قصد فروش تسلیحات جدید به جزیره تایوان را دارد.

بر این اساس، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) فروش بسته دیگری از تسلیحات نظامی شامل ۴۰ دستگاه خودکششی توپخانه هویتزر، ۱۶۹۸ کیت راهنمای دقیق مهمات، تسلیحات جانبی و برخی تجهیزات قابل ارتقای هویتزر‌های قبلی را به تایوان تایید کرده است.

وزارت دفاع تایوان نیز امروز در بیانیه‌ای از دولت آمریکا بابت در اختیار قرار دادن این تجهیزات نظامی تشکر کرد و گفت: این تسلیحات نظامی به نیرو‌های زمینی ارتش تایوان در افزایش توانایی‌ها در زمینه واکنش سریع و پاسخ به حملات متقابل کمک زیادی می‌کند.

در این بیانیه همچنین دولت تایوان حمایت‌های تسلیحاتی مداوم آمریکا را در حفط ثبات منطقه‌ای مهم قلمداد کرده است.

سال گذشته هم آمریکا مجموعه‌ای از تسلیحات جنگی شامل هواپیما‌های جنگی بدون سرنشین و پدافند‌های موشکی ساحلی به منظور ارتقای قابلیت‌های جنگی در جزایر را در اختیار دولت تایوان قرار داده بود.

چین تایوان را بخشی از قلمرو خود می داند و همواره از دخالت آمریکا در امور این جزیره انتقاد می کند. پکن بارها اعلام کرده است به هیچ عنوان درباره تمامیت ارضی کشور خود مماشات نخواهد کرد. با این وجود، دولت چین معتقد است در صورت عدم دخالت‌های سیاسی و نظامی واشنگتن، اختلافات سیاسی در این منطقه قابل حل و فصل است.

جان مرشایمر، استاد روابط بین الملل دانشگاه شیکاگو و سردمدار رئالیسم تهاجمی چین را بزرگترین تهدید برای امنیت ملی آمریکا می داند. از دیدگاه وی جزیره تایوان، دریای چین جنوبی و دریای ژاپن از جمله مناطقی هستند که احتمال درگیری نظامی میان چین و آمریکا بر سر آنها وجود دارد. 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.