سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مرادی:

مردم هنوز متوجه خطر موج جدید کرونا نیستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با انتقاد شدید از وضعیت رعایت دستورالعمل های بهداشتی در جامعه، گفت : متاسفانه مردم هنوز متوجه خطر موج جدید کرونا نیستند و هنوز خیلی‌ها مسافرت می‌روند و مراسم عروسی و عزا برپا می‌کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محمودرضا مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به سیر پرشتاب کرونا در استان گفت : کرمانشاه هنوز در ابتدای موج پنجم قرار دارد، اما بستری‌ها به شدت در حال افزایش است، طوری که در شبانه روز گذشته (۱۲ مرداد) بیش از ۲۰۰ نفر در مراکز درمانی استان بستری شدند.

او گفت : در حال حاضر تعداد بستری‌های مراکز درمانی از ۷۴۰ نفر فراتر رفته و هر روز به این تعداد اضافه می‌شود.

مرادی از اختصاص بخش‌های بیشتر درمانی به بیماران کرونایی خبر داد و افزود: در حال حاضر دو بخش بیمارستان امام رضا (ع) را برای پذیرش بیماران کرونایی تخلیه کرده ایم و دو بخش دیگر را هم در روز‌های آینده خالی می‌کنیم.

او افزود: این روند اگر ادامه داشته باشد قطعا حوزه بهداشت و درمان استان دچار اختلال می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در حال حاضر برای بستری ۱۵۰۰ بیمار هم آمادگی داریم، اما اگر به این عدد برسیم خدمات رسانی به بیماران دچار مشکل می‌شود.

مرادی افزود: آنچه مسلم است با سیر شتابان این بیماری ظرف دو هفته آینده به پیک می‌رسیم و قطعا فوتی‌های کرونا در استان در هفته‌های آینده به میزان چشمگیری افزایش می‌یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با انتقاد از کاهش سطح رعایت دستورالعمل های بهداشتی در جامعه، گفت: متاسفانه استفاده از ماسک در جامعه در سطح پایینی قرار دارد و از طرفی در این روز‌های باقی مانده تا ماه محرم جشن‌های عروسی به شدت افزایش یافته است.

او ادامه داد: بسیاری مردم حتی در این شرایط مسافرت می‌روند و همه این‌ها موجب شده تا شاید سیر افزایشی کرونا در استان باشیم.

مرادی با اشاره به استمرار روند واکسیناسیون در استان گفت: متاسفانه برخی افراد با تزریق واکسن کرونا نسبت به رعایت دستورالعمل ها بی توجه می‌شوند، این درحالی است که با تزریق دز اول ایمنی که باید ایجاد نمی‌شود و با تزریق دز دوم هم باید یک ماه بگذرد که ایمنی مطلوبی در بدن ایجاد شود.

او افزود: حتی با تزریق دز دوم واکسن و گذشت یک ماه هم هنوز درصد ایمنی ایجاد شده توسط انواع واکسن‌های کرونا بصورت دقیق مشخص نیست و هیچ کس نمی‌داند این واکسن‌ها چند درصد و تا چه مدت ایمنی ایجاد می‌کنند.

او ادامه داد: از طرفی باید دانست افرادی که واکسن زده اند هم به کرونا مبتلا می‌شوند، فقط شدت آن کمتر بوده و احتمال بستری شدن کاهش می‌یابد.

مرادی گفت: موضوع دیگر این است که فعلا حدود ۱۰۰ هزار نفر جمعیت استان یعنی چیزی حدود یک بیستم جمعیت واکسینه شده اند و یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر دیگر هیچ ایمنی ندارند و در معرض خطرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: این موج جدید خطرناک است و مردم باید رعایت دستورالعمل ها را جدی بگیرند و بدانند که اگر بستری‌ها از حدی فراتر رود، خدمات رسانی مطلوب میسر نیست .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.