سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رهاسازی چهار دلیجه در سیرجان

رییس محیط زیست سیرجان گفت: چهار پرنده شکاری که همگی از نوع دلیجه و آسیب دیده بودند با کمک دوستداران طبیعت درمان و به دامان طبیعت بازگشتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علی اکبر رسولیان رییس اداره حفاظت محیط زیست سیرجان گفت: چهار بهله پرنده شکاری که همگی از نوع دلیجه و آسیب دیده بودند، در فواصل مختلفی با کمک دوستداران طبیعت به این اداره تحویل داده شده بودند که پس از گذراندن دوران تیمار در سلامت کامل به دامان طبیعت بازگشتند.

او افزود: تهدید گونه‌های حیات وحش به طور حتم، نقش و تاثیر مهمی در ادامه حیات بشر دارد، بنابراین ما به عنوان انسان وظیفه داریم برای نجات حیات وحش و از همه مهمتر خودمان، تلاش کنیم و نباید اجازه دهیم با تخریب زیستگاه‌های جانوری، حیات این گونه‌های جانوری به خطر بیفتد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست سیرجان گفت:انسان به عنوان اشرف مخلوقات باید وام‌دار همه آنچه به او عرضه شده، باشد و حیات وحش نیز بخش بزرگی از این امانت است.

بازسازی آبشخور تخریب شده در منطقه حفاظت شده سنگ مس

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بم از بازسازی آبشخور تخریب شده در منطقه حفاظت شده سنگ مس با کمک محیط بانان سخت کوش شهرستان خبر داد.

 جواد اماندادی، سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بم گفت:این آبشخور که براثر بارندگی اخیر به طور کامل تخریب شده بود با ساعت‌ها تلاش و زحمت محیط بانان دوباره احیا شد.

او افزود: این منطقه به دلیل دارا بودن گونه‌های نادر مانند پلنگ، گربه شنی و پرندگان شکاری یکی از زیستگاه ها‌ی مهم شهرستان محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.