سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به تور مجازی ماژول روسی Nauka خوش آمدید + فیلم

فضانوردان روسی پس از اتصال موفق ماژول جدید این کشور به ایستگاه فضایی بین المللی ویدئویی را منتشر کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از دیلی میل؛ ماژول روسی Nauka هفته گذشته با هدف اتصال به ایستگاه فضایی بین المللی به مدار زمین پرتاب شد، اما باعث از کنترل خارج شدن این ایستگاه شد. ماژول Nauka پنجشنبه به ایستگاه فضایی متصل شد، اما حدود سه ساعت بعد دچار نقص شد. مقامات روسی گفتند که بروز خطا در نرم افزار‌های داخلی باعت ایجاد این مشکل شد.


بیشتر بخوانید


روشن شدن ناگهانی Nauka باعث چرخش ایستگاه فضایی شد

موتور‌های پیشران ماژول روسی پس از اینکه به ایستگاه متصل شدند ناگهان روشن شدند و همین موضوع نیز باعث چرخش ۴۵ درجه‌ای ایستگاه بین المللی شد. موقعیت مکانی و جهتی که ایستگاه فضایی دارد از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا صفحات خورشیدی برای اینکه بتوانند انرژی ذخیره کنند باید در جهت نور خورشید قرار بگیرند و اگر دریافت این انرژی با اختلال همراه شود، ایستگاه فضایی کاهش ارتفاع داده و به جو زمین وارد می‌شود.

در حال حاضر این خطر رفع شده و دو فضانورد روسی به نام‌های اولگ نوویتسکی و پیوتر دوبرو ویدئویی از این ماژول که تجهیزات مختلف علمی، بخش اتصال و هوابند را به همراه خود برای ماموریت‌های آینده به فضا برده، منتشر کردند. این ویدئو با نمایی از دریچه ماژول روسی آغاز می‌شود و سپس دو فضانورد وارد فضایی پر از سیم و تجهیزات داخل ماژول می‌شوند. Nauka در زبان روسی به علم معنا شده است. این ماژول جدید در تاریخ ۲۱ ژوئیه و سوار روی موشک روسی پروتون به مدار زمین پرتاب شد و ۲۹ ژوئیه به ایستگاه فضای بین المللی رسید. گفتنی است که موشک روسی پروتون علاوه بر ماژول Nauka، یک بازوی رباتیک را نیز به همراه خودش به ایستگاه فضایی بین المللی برد.

در ادامه ویدئویی که فضانوردان از ماژول Nauka منتشر کردند را مشاهده می‌کنید:

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.