سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بستری۸۳۰بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان همدان

علت طغیان کرونا در یک هفته گذشته ۲۹ درصد حضور در تجمع‌ها و ۶۹درصد تماس‌های درون خانگی بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، دکتر رشید حیدری مقدم رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: شاخص سرایت پذیری با کاهش محسوس نسبت به هفته گذشته به۱۱\۱رسیده است و علت طغیان کرونا در یک هفته گذشته ۲۹درصد حضور در تجمع‌ها و ۶۹ درصد تماس‌های درون خانگی بوده است.

 او گفت: بیش از ۲۵۰ هزار دوز واکسن تاکنون در استان همدان تزریق شده است و هم اینک ثبت نام از افراد دارای ۵۵ سال سن به بالا در سامانه در حال انجام است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با بیان اینکه هیچگونه نگرانی و کمبودی در زمینه تامین و تزریق واکسن کرونا وجود ندارد اضافه کرد: البته یکی از دغدغه‌های کنونی پایین بودن استقبال بخشی از روستاییان بالای ۶۰ سال از تزریق این واکسن است که امید می‌رود با اطلاع رسانی این مشکل نیز رفع شود.

حیدری مقدم گفت: تزریق واکسن در ۵۷۵ خانه بهداشت در حال انجام است و باید از ظرفیت مساجد و پایگاه‌ها برای تزریق واکسن کرونا در محله‌ها بهره برد.

او  توضیح داد: هم اینک نیازمند راه اندازی مراکز ثبت نام در مساجد و پایگاه‌ها به منظور تسهیل نام نویسی مردم هستیم همچنین می‌توان تیم‌های ثابتی را در اماکن پرتردد برای نامنویسی متقاضیان برای تزریق واکسن با استفاده از تلفن همراه مستقر کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان از راه اندازی تیم‌های سیار خودرویی در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت برای فراخوان عمومی تزریق واکسن خبر داد و گفت: پس از تزریق واکسن، افراد همچنان از ابتلا به کرونا مصون نیستند بنابراین باید همچنان شیوه نامه های بهداشتی ابلاغی از جمله رعایت فاصله اجتماعی و زدن ماسک را رعایت کنند.

حیدری مقدم بیان کرد: تزریق واکسن کرونا برای گروه‌های شغلی نظیر اساتید، فرهنگیان، بانک ها، زندانیان و خبرنگاران در دستور کار است و افراد فعال در باجه بانک‌ها در اولویت بوده و مابقی گروه‌های یاد شده بر اساس سن اقدام به تزریق واکسن می‌کنند.

او گفت: برای برگزاری مراسم و آیین‌های مذهبی محرم می‌توان مدارس مشخصی را پیش بینی و آدرس آن را برای سرکشی و بررسی وضعیت رعایت شیو نامه های بهداشتی در اختیار مسئولان دانشگاه علوم پزشکی قرار داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان ادامه داد: همچنین تیم نظارتی متشکل از روسای هیات‌ها مذهبی تشکیل و اسامی این افراد را برای هماهنگی به علوم پزشکی ارائه داد.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.