مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان از اجرای طرح «تابستانه کتاب ۱۴۰۰» در ۲۰ کتاب‌فروشی این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، احمدرضا احسانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان از آغاز اجرای طرح «تابستانه کتاب ۱۴۰۰» در ۲۰ کتابفروشی این استان خبر داد و گفت: دوستداران دانایی می‌توانند کتاب‌های مورد علاقه خود را با تخفیف‌های ویژه از این مراکز تهیه کنند.

او با بیان اینکه ۲۰ کتابفروشی استان همدان برای مشارکت در این طرح ثبت نام کردند،گفت: از این تعداد ۱۷ کتاب‌فروشی در همدان و سه کتاب‌فروشی در ملایر فعال هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با اشاره به اینکه هجدهمین دوره طرح توزیع یارانه کتاب از طریق کتاب‌فروشی‌ها با افزایش ۵۰ درصدی اعتبار همراه است عنوان کرد: در این دوره سقف خرید برای علاقه‌مندان در «تابستانه کتاب ۱۴۰۰» از ۲۰۰ هزار تومان به ۳۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.

احسانی مهمترین هدف از اجرای طرح‌های فصلی فروش کتاب را افزایش مصرف کالا‌های فرهنگی اعلام کرد و گفت: این طرح به عنوان یک پدیده فرهنگی، تولیدات عرصه کتاب را در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌دهد و باعث ارتقای شاخص مطالعه در جامعه می‌شود.

او افزود: در این طرح علاقه‌مندان می‌توانند کتاب‌های عمومی، کودک و نوجوان و منابع دانشگاهی را با ۲۰ درصد تخفیف از کتاب‌فروشی‌های عضو این طرح خریداری کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان گفت: اجرای طرح‌های فصلی فروش کتاب در انس بیشتر اقشار مختلف مردم با کتاب و ترغیب و تشویق برای مطالعه از اهمیت بسزایی برخوردار است.

احسانی خاطرنشان کرد: کتاب‌های عمومی، دانشگاهی و کودک و نوجوان مشمول طرح بوده و کتاب‌های آموزشی، کمک آموزشی، افست، فاقد شماره شابک، دارای شابک غلط و کتاب‌هایی که در بانک اطلاعاتی خانه کتاب و ادبیات ایران ثبت نشده‌اند مشمول طرح نمی‌شوند.

او با تأکید بر اینکه این طرح به مدت یک هفته و تا ۱۵ مردادماه ادامه دارد تصریح کرد: علاقه مندان می‌توانند برای دریافت آدرس و اطلاعات کتابفروشی‌های عضو طرح به https://tarh.ketab.ir مراجعه کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان یادآور شد: کتاب به عنوان یک منبع آگاهی و جریان فرهنگ‌ساز، مانعی ایمن در برابر مشکلات اجتماعی و ناملایمات محسوب می‌شود و در ایام شیوع بیماری کرونا و لزوم در خانه ماندن برای حفظ تندرستی بهترین همنشین و یاریگر جسم و روح است.

احسانی اضافه کرد: هفدهمین دوره از برگزاری طرح‌های فصلی کتاب با عنوان طرح بهارانه با اعتبار ۶۹۰ میلیون و ۵۱۹ هزار و ۴۹۹ ریال از ۱۷ تا ۲۵ خرداد و با مشارکت ۱۹ کتابفروشی در استان همدان انجام شد.

انتهای پیام/د.ا

انتهای پیام/د.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.