سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با رعایت نکردن الگوی مصرف از سوی مردم؛

آب از شهریور در همدان جیره بندی می شود

مدیرکل مدیریت بحران استانداری از احتمال قطعی آب از شهریور در همدان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، طالبی مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان گفت: در صورت رعایت نکردن الگوی مصرف احتمال قطعی آب آشامیدنی اواخر شهریور و اوایل مهرماه سال جاری به شکل زمان‌بندی در همدان وجود دارد.

 او گفت: ۷۰ درصد آب آشامیدنی شهر همدان از منابع آب سطحی سد اکباتان و آبشینه تأمین می‌شود این در حالی است که به علت نبود بارش ورودی آب به این سد‌ها وجود ندارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان افزود: میزان روان آب ورودی به سد اکباتان در سال جاری به شدت کاهش داشته است و از ۶۵ میلیون مترمکعب در زمان مشابه سال گذشته به حدود یک سوم یعنی ۲۵ میلیون مترمکعب در سال جاری رسیده بنابراین حجم ذخیره آب سد نیز تقلیل داشته است.

طالبی تأکید کرد: شرکت آب به منظور مدیریت وضع موجود در حوزه مصرف، کاهش فشار آب را در دستور کار قرار داده است، زیرا که در صورت تداوم وضعیت موجود احتمال قطعی آب از اواخر شهریور امسال زیاد است.

او افزود: چنانچه شهروندان الگوی مصرف را رعایت و نسبت به صرفه‌جویی مصرف آب اقدام کنند می‌توان از وضعیت کم آبی تا رسیدن فصل پاییز و باران‌های پاییزه عبور کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان گفت: یکی از برنامه‌ها برای مدیریت کمبود آب، هدایت منابع آب موجود در نقاط مختلف به سمت سد اکباتان است در این زمینه طرح انتقال آب از چاه‌های روستای «خالق وردی» بخش گل تپه شهرستان کبودراهنگ به سد اکباتان به پایان رسیده است.

طالبی افزود: با توجه به اینکه خط انتقال آب از تالوار به همدان به علت نبود آب در تالوار معطل مانده است، آب موجود در چاه‌های حفر شده در مجاور این طرح از طریق خط لوله‌های موجود در این خط به همدان منتقل می‌شود.

او  گفت: اجاره چاه‌های کشاورزی، وارد مدار کردن چاه ادارات و نهاد‌های اداری و دریافت مجوز از سوی شرکت آب برای حفر چاه دهانه گشاد در نزدیکی خط انتقال و با کیفیت مطلوب را از دیگر اقدام‌های در دست اجرا برای آب‌رسانی به همدان دانست.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان تأکید کرد: با وجود برنامه‌های در دست اجرا به علت مصرف یک هزار و ۷۰۰ لیتر در ثانیه آب آشامیدنی، باز هم آب موجود کفاف مصرف مشترکان را نمی‌دهد بنابراین باید با صرفه‌جویی سرانه مصرف را به استاندارد نزدیک کرد تا بتوان از بحران کم آبی عبور کرد.

انتهای پیام/د.ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.