سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیا واکسن می‌تواند راهکار مهار اپیدمی کرونا باشد؟

رئیس مرکز بهداشت مهاباد راهکار اساسی مهار اپیدمی کرونا را تشریح کرد.

قاسم امینی رئیس مرکز بهداشت مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: واکسیناسیون گروه‌های هدف و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی دو راهکار اساسی مهار اپیدمی کرونا بوده و افراد واجد شرایط که تاکنون موفق به دریافت واکسن کرونا نشده اند هر چه سریعتر نسبت به تزریق واکسیناسیون اقدام کنند.

امینی افزود: واکسیناسیون در حال حاضر ساده‌ترین و اقتصادی‌ترین راه ممانعت از ورود ویروس به سلول‌های هدف بر مبنای یک مکانیسم طبیعی در بدن انسان است.

او همچنین بر انجام به موقع واکسیناسیون گروه‌های سنی مشمول تاکید و اضافه کرد: مرکز بهداشت شهرستان با همکاری ریاست و اعضای ستاد مقابله با کرونای شهرستان بصورت جدی واکسیناسیون گروه‌های هدف را پیگیر بوده و از ظرفیت‌های موجود جهت ارتقای شاخص پوشش واکسیناسیون گروه‌های هدف در جهت مهار بیماری کرونا استفاده می‌کند.


بیشتر بخوانید


این مقام مسئول اضافه کرد: با تلاش شبانه روزی همکاران مرکز بهداشت سعی و تلاش ما بر این است که گروه‌های سنی معرفی شده در کمترین زمان ممکن به تزریق واکسن اقدام کنند.

رئیس مرکز بهداشت مهاباد تاکید کرد: شهروندان جهت سهولت در ارائه خدمات واکسیناسیون و رعایت فاصله گذاری اجتماعی لازم است اطلاعات خانوار خود در سامانه الکترونیکی یکپارچه خدمات سلامت پایگاه سلامت و یا خانه بهداشت محل سکونت خود اطمینان ثبت کنند و در سامانه salamat.gov.ir جهت تعیین مکان و زمان دریافت واکسن خود ثبت نام و سپس جهت دریافت واکسن مراجعه کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه مهاباد در حال حاضر در وضعیت قرمز از نظر شیوع کرونا قرار دارد، اذعان کرد: آمار مبتلایان و مراجعه کنندگان به بیمارستان همچنان صعودی بوده و از شهروندان تقاضا داریم شیوه نامه‌های بهداشتی را بطور جدی رعایت کنند.

رئیس مرکز بهداشت مهاباد تصریح کرد: واکسیناسیون گروه‌های هدف و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و شستشوی مرتب دست و رعایت قرنطینه بیماران کرونایی و یا مشکوک به کرونا را به عنوان بهترین اقدامات پیشگیرانه در مقابله با کرونا و قطع زنجیره انتقال ویروس کووید ۱۹ بوده و ضروری است شهروندان آن را جدی بگیرند.

انتهای پیام / س خ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.