سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رهاسازی آب بخش کشاورزی از سد مهاباد به ۶۹ میلیون مترمکعب رسید

رئیس اداره امور آب مهاباد گفت: تاکنون بیش از ۶۹ میلیون متر مکعب آب از سد مهاباد برای مصرف بخش کشاورزی رهاسازی شده است.

رضا جهین رئیس اداره امور آب مهاباد  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: تاکنون ۶۹ میلیون متر مکعب آب از مخزن سد این شهرستان برای مصرف بخش کشاورزی تاکنون رهاسازی و در اختیار بهره برداران قرار گرفته است.

جهین افزود: در مجموع امسال تا اتمام شهریورماه آینده ۸۵ میلیون مترمکعب طی چهار مرحله با هماهنگی اداره کشاورزی برای مصرف این بخش رهاسازی خواهد شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه حجم آب در مخزن سد مهاباد ۱۵ میلیون متر مکعب کاهش یافت، اذعان کرد: در حال حاضر تراز این سد به هزار و ۳۴۶ متر از سطح دریا‌های آزاد رسیده که این مقدار بیش از ۲ متر کمتر از تراز سد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل است.

جهین همچنین از شهروندان خواست نسبت به رعایت نظافت اطراف سد و جلوگیری از آلودگی آب در بالادست سد حساس باشند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موارد را از طریق شماره تماس ۴۴۴۲۲۲۲۰۸۱ بلافاصله به اداره اطلاع دهند.

دریاچه سد مهاباد دارای ۱۹۵ میلیون متر مکعب حجم اسمی و ۱۷۵ میلیون متر مکعب حجم مفید است که علاوه بر تامین آب شرب شهر و صنعت، بیش از ۱۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان را نیز زیر پوشش قرار می‌دهد.

انتهای پیام / س خ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.