سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس اورژانس کشور:

نخستین اتوبوس آمبولانس ملی به میدان آمد / به ١٠٠ دستگاه اتوبوس آمبولانس دیگر نیاز داریم

کولیوند گفت: اولین اتوبوس آمبولانس کشور پس از انعقاد قرارداد با ایران خودرو دیزل در منطقه اقتصادی ویژه پیام به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، پیرحسین کولیوند، رئیس اورژانس کشور در مراسم رونمایی از اولین اتوبوس آمبولانس ملی گفت: ما در کشور به  ١٠٠ دستگاه تولید آمبولانس نیاز داریم که امیدواریم در آینده نزدیک این تعداد تولید و تحویل اورژانس شود ،اتوبوس آمبولانس ایرانی نه تنها از نمونه خارجی چیزی کم ندارد بلکه با کیفیت‌تر است و تولید ایرانی آن ارزان‌تر و سهل‌تر است.

رئیس اورژانس کشور افزود:  امروز خرسندیم که این خودرو ملی با سرعت تولید و به موقع تحویل اورژانس داده شد و امیدواریم به کمک تولیدکنندگان داخلی آمبولانس ایرانی بیشتری  تولید کنیم .

کولیوند گفت:تا قبل از این رونمایی  اتوبوس آمبولانس‌های ما از خارج از کشور تامین می‌شد. 

او با بیان این که ما حال حاضر ٢٠ دستگاه اتوبوس آمبولانس نیاز داریم، افزود: امیدوارم همانند این کار، نیاز ما برای تولید آمبولانس‌ها به خارج از کشور هم برطرف شود و  امید است بتوانیم خیلی از هموطنان را با این اتوبوس آمبولانس‌ها نجات دهیم. تیم‌های درمان ما در این خودرو‌ها کامل است و پزشک حضور دارد و از زمان انتقال بیمار به اتوبوس آمبولانس، تمامی خدمات به بیمار ارائه می‌شود تا به بیمارستان انتقال یابد.

رئیس اورژانس کشور گفت: تمام تجهیزات ضروری در داخل این خودرو‌ها اعم از وبلیاتور، الکترو کاردیو گرام و حتی مانیتورینگی که می‌تواند تصاویر را به صورت آنلاین برای پزشک متخصص ارسال کند وجود دارد، دستگاه سونوگرافی و سونوگرافی پرتابل هم به این‌ تجهیزات اضافه خواهد شد.

کولیوند افزود:هزینه ساخت هر دستگاه اتوبوس آمبولانس در مقایسه با نمونه خارجی ۵۰ درصد ارزان تر است و از نظر کیفی قابل قبول است و چیزی از نمونه خارجی کم ندارد.

انتهای پیام/ر. ن

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
هاشم
۱۱:۵۶ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
به جای این آمبولانس هزینه می کردن یه بیمارستان برای طالقان می زدن . که اگه یه نفر براش مشکلی پیش بیاد لازم نباشه با بالگرد ببرنش کرج.
طالقان حتی یه درمانگه درست حسابی هم نداره
احمد
۱۱:۵۳ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
این طرح بیشتر به درد مناطق روستایی و محروم میخوره.
امیدوارم این آمبولانس ها مناطق روستایی هم پوشش بدن
کریم
۱۱:۵۱ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
خوبیش اینه که چندتا دستگاه بیمارستانی داخلش قرار داره
یاسین
۱۱:۴۹ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
طرح خوبیه اما امیدوارم زودتر به بهره برداری برسه