سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

کاهش فروش کالا‌ها با افزایش ۲۵ درصدی قیمت محصولات صنایع فولاد

مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان گفت: افزایش بیش از ۲۵ درصدی قیمت محصولات صنایع فولاد باعث کاهش فروشمان شده است.

مجتبی شهدوست مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،  اظهار کرد:  قیمت محصولات فولادی بر روی قیمت مسکن و سایر صنایع وابسته تاثیرگذار است؛ چرا که قیمت‌ها و در نتیجه تورم از جمله توقعات اصلی صنعتگران است.

شهدوست افزود: همچنین در شرایط فعلی اقتصادی به ویژه تحریم ها، انتظار می رود تا تصمیمات اخذ شده در جهت تشویق تولید و صادرات صنایع فولادی باشد که موجب ارزش افزوده بیشتر و ورود ارز به کشور شود. همچنین، مسئول نالایق بر سر کار نباشد تا موجب اذیت و سنگ اندازی بر سر راه صنعتگران و بازرگانان نشود.

تورم یکی از مشکلات صنعتگران است

او با اشاره به موانع و مشکلات گفت: یکی از بزرگترین مشکلات جامعه فعلی تورم بوده که این مشکل در صنعت فولاد و محصولات این حوزه وجود دارد و تاثیرات مخربی بر این صنعت بر جا می‌گذارد. افزایش بیش از ۲۵ درصدی قیمت محصولات صنایع فولادی در سه ماهه اخیر موجب کاهش فروش کالاهای این حوزه شده که به طبع بر روی صنایع وابسته و پایین دستی این حوزه نیز تاثیر گذار بوده است.

مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان بیان کرد: مشکل بعدی در این حوزه ضعف سیاستگذاری، تغییرات زیاد و عدم ثبات در دستورالعمل‌ها و مصوبات است که با هر تغییر شک جدیدی به این کسب و کار‌ها وارد شده و به جای روان سازی امور مربوط به تولید صنایع فولاد خود باعث توقف این صنعت می‌شود. ارائه مصوبات و آئین نامه‌های کارشناسی شده و ثبات در تصمیمات اخذ شده، کنترل تورم و ثبات در قیمت‌های بازار با سیاست گذاری و اقدامات موثر، بکارگیری مدیران و نیرو‌های متخصص و لایق در حوزه‌های مرتبط با صنایع و سایر حوزه‌ها پیشنهاد‌هایی است که دولت سیزدهم می‌تواند به این حوزه کمک کند.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.