سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اولین کامپیوتر کوانتومی تجاری؛ دستاورد جدید دانشمندان ژاپنی

دانشگاه توکیو و شرکت بین المللی ماشین آلات تجاری، اولین کامپیوتر کوانتومی ژاپن را تولید و چالش جدیدی را در زمینه رقابت با ایالات متحده و چین آغاز کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از english.kyodonews.net، سیستم نسل بعدی که توسط شرکت فناوری ماشین آلات تجاری توسعه یافته و دانشگاه توکیو دارای حق دسترسی انحصاری برای استفاده از آن است، در مرکز جوجه کشی تجاری کاوازاکی در استان کاناگاوا، در جنوب غربی توکیو راه اندازی شد.

یک کنسرسیوم صنعتی-دانشگاهی، شامل تویوتا موتور، شرکت سونی و میتسوبیشی و گروه شیمیایی هلدینگز به عنوان اعضای اصلی که در سال ۲۰۲۰ راه اندازی شد، در یک پروژه تحقیقاتی مشترک با دانشگاه توکیو، رایانه‌ای را ساخته اند که کاربرد‌های محاسبات کوانتومی و پرورش منابع انسانی را بررسی می‌کند.

سیستم کامپیوتری IBM Quantum System One دومین سیستمی بوده که شرکت IBM در خارج از ایالات متحده آمریکا ساخته است، اولین مورد آن در کشور آلمان تولید شده بود. تورو فوجی، رئیس دانشگاه توکیو در مراسمی به مناسبت آغاز افتتاح این رایانه گفت: زمینه‌های فعالیت که رایانه‌های کوانتومی در آن‌ها نقش عملی ایفا می‌کنند، به طور گسترده‌ای در حال افزایش است. ما می‌خواهم دستاوردهایمان را به جهان منتقل کنیم.

توانایی های اولین کامپیوتر کوانتومی تجاری ژاپنی ها

این نوع از رایانه‌ها از کوانتومی مانند ذرات نور استفاده می‌کنند که دارای ویژگی‌های شبیه امواج و ذرات هستند و می‌توانند تعداد زیادی ترکیب را به طور همزمان محاسبه کنند، نه به مانند رایانه‌های معمولی. انتظار می‌رود توانایی های آن در حل مشکلات پیچیده با سرعت بیشتر از ابر رایانه‌ها مثل توسعه دارو‌ها و مواد جدید، ایجاد مدل‌های مالی، بهینه سازی لجستیک و رمزنگاری که برای اینترنت و ارز‌های دیجیتال ضروری شده است، مورد استفاده قرار گیرد.

Hideyuki Mase، محقق ارشد در موسسه تحقیقات ژاپن می‌گوید: بسیار مهم است که یک پایگاه برای فعالیت رایانه کوانتومی در ژاپن راه اندازی شده است، زیرا به پرورش پرسنل متخصص کمک می‌کند. چالش‌های فنی بسیاری در حوزه عملکرد کامل کامپیوتر‌های کوانتومی وجود دارد و رقابت برای توسعه آن‌ها در سطح جهانی در حال تشدید است که توسط ایالات متحده و چین رهبری می‌شود. وجود این پایگاه به تعمیق گفتگو‌ها با متخصصان کشور های مختلف جهان کمک می‌کند. انتظار می‌رود که این مزیت برای ژاپن باشد، زیرا این کشور تحقیق و توسعه را در این زمینه امری ضروری تلقی می‌کند.

در نهایت باید گفت که کنسرسیوم Quantum Innovation Initiative که به سیستم رایانه کوانتومی دسترسی دارد همچنین شامل دانشگاه Keio، Hitachi Ltd. Mitsubishi UFJ Financial Group Inc؛ و Yokogawa Electric Corp می شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۵:۵۵ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
پس آیفون 12 رفت تو سطل آشغال
ناشناس
۱۴:۴۲ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
آفرین