سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان:

پیک مصرف برق در استان همدان ۱۵۰ مگاوات بیشتر از سهمیه اختصاص یافته است

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت:سهمیه برق مصرفی استان اکنون ۶۰۵ مگاوات است، اما پیک مصرف برق در این استان به ۷۵۳ مگاوات رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ شیرزاد جمشیدی,مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه سهمیه برق مصرفی استان همدان اکنون ۶۰۵ مگاوات است، گفت: پیک مصرف برق در این استان به ۷۵۳ مگاوات رسیده است و باید به میزان ۱۵۰ مگاوات در مصرف صرفه جویی شود.

او افزود: سهمیه پیک استان همدان در روز‌های گذشته، ۶۰۵ مگاوات بود که برای جبران کمبود، مجبور به اعمال خاموشی در برخی از مشترکان هستیم.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به وجود ۴۰ هزار مشترک پرمصرف در بخش خانگی استان همدان اظهار داشت: باید نسبت به مصرف انرژی حساس باشیم چراکه این روز‌ها شرایط سختی داریم و هر یک از ما باید مروج فرهنگ مدیریت مصرف باشد.

جمشیدی با بیان اینکه باید مصرف بهینه انرژی را از خودمان شروع کنیم، عنوان کرد: اگر کاهش ۱۰ درصدی مصرف برق را نداشته باشیم و مدیریت مصرف نکنیم به طور قطع برای تامین برق مشترکان استان با مشکل مواجه خواهیم شد.

او تصریح کرد: ۶۴ مزرعه بیت کوین با مجموع ۳۹۵ ماینر از ۲۸ اردیبهشت تا پنجم مرداد در استان همدان کشف و با جمع آوری آن‌های نزدیک به یک مگاوات در مصرف نیروی برق صرفه جویی شده است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان اظهار داشت: برای اجرای طرح پیک بار، یک هزار و ۹۳۸ مورد از ادارات بازدید شده است که ۸۱۴ مورد منجر به اخطار کتبی و برق ۸۱ اداره و بانک پرمصرف که رعایت الگوی مصرف را نداشتند، قطع شده است و این روند تا پایان پیک امسال ادامه دارد.

جمشیدی عنوان کرد: بازدید از ۱۲ هزار و ۳۱۹ مرکز تجاری نیز از دیگر اقدامات است که چهار هزار و ۸۷۳ مورد آن منجر به اخطار کتبی و ۳۷۵ مورد از مراکز پر مصرف با هماهنگی دادستانی استان منجر به قطع شده است.

او با بیان اینکه از یک هزار و ۲۹۳ نمای ساختمان، تابلو سر درب مغازه و اداره بازدید شده است، افزود: از این تعداد ۵۲۹ اخطار کتبی دریافت کردند و برق ۱۵۴ مورد قطع شد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان از صرفه جویی ۱۸ مگاواتی با تغییر ساعت کاری و تعطیلی ادارات استان همدان خبر داد.

جمشیدی با بیان اینکه یک هزار و ۹۳۱ لامپ روشنایی بین شهری با میانگین مصرف هر کدام ۱۴۰ وات و ۴۵هزار و ۶۶۴ لامپ روشنایی معابر بین شهر‌ها را کاهش داده‌ایم، تصریح کرد: در یک ماه گذشته در مجموع یک هزار و ۴۰ دستگاه کنتور غیر مستقیم هوشمند فهام برای مشترکان پرمصرف نصب شده است.

او ادامه داد: با نصب این کنتور‌های هوشمند، مصرف برق از مرکز پایش کنترل می‌شود و در زمانی که مصرف آن‌ها بالا رود اخطار داده می‌شود و در صورتی که اقدامی برای کاهش مصرف نکنند برای قطع برق مشترک اقدام می‌شود.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه با ۱۰ هزار و ۲۰۹ مشترک کشاورزی، صنعتی و اداری تفاهم شده است تا به میزان ۲۲۰ مگاوات کاهش مصرف داشته باشند، عنوان کرد: بر اساس تفاهمنامه منعقد شده بین شرکت توزیع نیروی برق و مراکز صنعتی و اداری که مولد تامین دارند از ساعت ۱۱ تا ۱۸ حدود ۲۴ مگاوات با ما همکاری می‌کنند.

جمشیدی با بیان اینکه سه صنعت بالای سه مگاوات داریم که با شرکت توزیع تفاهمنامه بسته‌اند که مصرف خود را ۵۰ درصد کاهش دهند، گفت: ۱۲ صنعت فولاد و سیمان در حوزه برق منطقه‌ای باختر ۸۰ درصد کاهش مصرف داشته‌اند.

او در خصوص فرهنگ‌سازی مدیریت مصرف در استان گفت: برنامه‌های متنوعی در این زمینه انجام شده است و به تعداد پنج میلیون و ۸۲۰ هزار پیامک برای رعایت الگوی مصرف به مشترکین ارسال شده است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه در سطح استان تعداد مشترکان پرمصرف خانگی نزدیک به ۳۰ هزار مشترک است، گفت: برای همه آن‌ها پیامک اخطار ارسال شده است که اگر توجه نکنند از طریق مراجع قضایی مجبور به قطع برق برخی از آن‌ها هستیم.

استان همدان نزدیک به ۶۸۰ هزار مشترک برق دارد.

منبع ایرنا

انتهای پیام/غ

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.