سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

غرق شدن دختر ۱۱ ساله در آب ملخ سمیرم

دختر۱۱ ساله اصفهانی در رودخانه آب ملخ سمیرم در جنوب استان اصفهان غرق شده و جست‌وجوها برای یافتن او ادامه دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، رییس جمعیت هلال احمر سمیرم رییس جمعیت هلال احمر سمیرم گفت: از حدود سه ساعت گذشته تلاش‌ها برای نجات ۳ گردشگر اصفهانی که دچار حادثه در منطقه آب ملخ شده بودند آغاز شده بود که ۲ نفر آن‌ها پیدا شدند، اما اثری از نفر سوم نیست.

او خاطر نشان کرد: گروه‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر سمیرم همه تلاش خود را برای یافتن جسد این دختر ۱۱ ساله بکار گرفته‌اند.

موسوی ابراز امیدواری کرد: تا قبل از تاریک شدن هوا تلاش‌ها نتیجه بدهد و اثری از این فرد غرق شده در آب‌های خروشان منطقه آب ملخ پیدا شود.

رییس جمعیت هلال احمر سمیرم شرایط سخت اقلیمی و کوهستانی بودن آب ملخ را یادآور شد و گفت: با وجود همه علائم هشدار دهنده و اعلام خبر‌هایی مبنی بر سقوط، غرق شدن یا ناپدید شدن گردشگران، باز هم برخی به هشدار‌ها توجه ندارند و دچار حوادث تلخی می‌شوند.

موسوی تصریح کرد: همین ۱۱ تیرماه جاری بود که ۲ خانم ۳۳ و ۲۸ ساله و یک مرد ۳۱ ساله اهل آباده استان فارس در این محل دچار حادثه شدند و آب رودخانه این سه نفر را از محل تخت و چشمه سلیمان در آب ملخ به پایین دست رودخانه برده بود، اما با تلاش امدادگران هر سه نفر سالم پیدا شدند.

هر سال شاهد حضور گردشگران زیادی در این منطقه هستیم که گاهی دچار حادثه می‌شوند و گاهی نیز بر اثر همان حوادث سقوط می‌کنند که حتی در مواردی اجساد آن‌ها نیز پیدا نمی‌شود و خانوار‌های زیادی را عزادار می‌کنند.

بی احتیاطی و ناآشنا بودن به موقعیت سخت و آب‌های بسیار خروشان آب ملخ و تخت سلیمان و همچنین دست کم گرفتن برخی پرت گاه‌های بلند و خطرناک عامل اصلی بیشتر سقوط‌ها، ناپدید شدن و جان باختن افراد در این منطقه زیبا، اما سنگلاخی، دره‌ای شکل و پرخطر است.

آب ملخ یکی از آبشار‌های دوطبقه ایران است که چشمه جوشان و پرآب بالای این آبشار طبیعی، زیبا و چشم انداز بی مانندی دارد.

آب ملخ با وجود چشمه و تختی به نام تخت سلیمان در ۶۷ کیلومتری جنوب سمیرم، بخش پادنا واقع شده و هر سال بویژه در این فصل پذیرای مسافران و گردشگران است.

شهرستان سمیرم در جنوب استان اصفهان، شمال یاسوج، غرب اقلید و آباده استان فارس و شرق شهرستان‌های بروجن و لُردگان استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

پیشینه تاریخی، بافت عشایری، روستایی و شهری به همراه مواهب طبیعی از قبیل جنگل، کوهستان، پوشش گیاهی، روان آب‌های همیشه جاری و نیز تنوع جانوری در اقلیم کوهستانی و سردسیر دنا و زاگرس، سمیرم را بعنوان یکی از مناطق پر ظرفیت گردشگری، کشاورزی و باغداری در استان اصفهان زبانزد کرده است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.