سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه کرج:

دولت جدید به آمریکا امیدوار نباشد

آیت‌الله حسینی همدانی گفت: امیدواریم دولت سیزدهم از صحبت‌های رهبری برای خدمت استفاده کند و به غرب امیدوار نباشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، آیت الله حسینی همدانی، امام جمعه کرج در خطبه های این هفته خود،با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در جمع اعضای هیات دولت دوازدهم گفت: نباید به آمریکا اعتماد کرد و دولت جدید ایران نیز اعلام داشته که اعتمادی به آمریکا ندارد.

امام جمعه کرج افزود: همه مسوولان سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی  کشور باید به بیانات راهگشای مقام معظم رهبری در خصوص دولت آمریکا و عهد شکنان توجه کنند تا در دام نقشه طراحی شده دشمن قرار نگیرند.

آیت الله حسینی همدانی گفت : خطر جدی نفوذ و لزوم اتخاذ مواضع در مقابل دشمن باید در نگاه نخست مسوولان قرار گیرد و در مواضع انقلابی باید صراحت داشت ؛ حضرت امام خمینی (ره )مواضع انقلابی را بدون ترس بیان کردند.

او بر لزوم حفظ یکپارچکی و پرهیزحاشیه سازی و تشتت آفرینی تاکید کرد و برخی رویدادها در دولت های یازدهم و دوازدهم را برای آینده کشور عبرت آموز دانست.

امام جمعه کرج افزود: وقتی که آمریکا با تزویر عهد کرد نباید اعتماد داشت؛ هر کس باید هزینه عملکرد خود را بدهد.

او گفت:  باید برای  برای رضای خداوند و مردم خدمت کرد و به غرب مطلقا نباید اعتماد داشت؛ دولت جدید به صراحت اعلام کرده که به دولت آمریکا اعتماد ندارد و این بی اعتمادی مورد حمایت جدی مردم است.

آیت الله حسینی همدانی در ادامه به مناسبت های ماه ذی الحجه پرداخت و افزود: در این ماه مبارک واقعه مهم غدیر خم و ولایت حضرت امام علی (ع) و ولادت باسعادت حضرت امام موسی کاظم (ع) در تاریخ اسلام ثبت شده که هر یک  از این رویدادها در جای خود باید مورد بحث و بررسی کامل قرار گیرد.

امام جمعه کرج گفت:  حضرت  امیرالمومنین علی (ع) در نهج البلاغه فرمودند که شما را بینایی داده اند؛ اگر از بینایی به خوبی استفاده کنید و شما را راهنمایی کرده اند، اگر هدایت پذیر باشید ، وسیله شنوایی داده اند اگر گوش فرا دهید، یعنی همه مقدمات برای رسیدن به کمال است که خداوند در اختیار انسان قرار داده است.

او گفت: حضرت امام  موسی کاظم (ع) با توجه به نیازی که جامعه آن روز  داشت در مقابل دستگاه ظالم عصر خویش ، محور کار را برگسترش امور فرهنگی متمرکز کردند و اقدامات ویژه ای در این برهه زمانی انجام دادند ؛ دانشگاه بزرگ جهان اسلام از پدر آن حضرت یعنی امام جعفر صادق (ع) در اختیار امام هفتم قرار گرفت و شاگردان بزرگی تربیت کردند.

آیت الله حسینی همدانی افزود: امروز  بیش از سه هزار روایت از امام کاظم علیه السلام در کتابی جمع آوری شده است.

او گفت: مهمترین ویژگی حکومت اسلامی باید اجرای حدود الهی باشد و همه در برابر قانون یکسان باشند و اگر برای عده ای همه مقررات اعمال شد و برای افراد صاحب نفوذ  مصلحت اندیشی شود و مجازاتی که برای آنان دیده شده تخفیف داده شود با مبانی حکومت اسلامی جور در نمی آید.

انتهای پیام/ر. ن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.