آیت الله حسینی همدانی گفت: آمریکا، ایادی و گاوهای شیرده اش خواب هایی برای منطقه دیده اند که البته تمام این خواب ها شتری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی، امام جمعه کرج در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج گفت: منطقه ما در این روزها با تحرکاتی زیادی از لبنان گرفته تا عراق، امارات متحده عربی، افغانستان و پاکستان همراه شده که هر کدام از این کشورها با مسایلی درگیر شده اند.

امام جمعه کرج با بیان اینکه فشارهای اقتصادی و سیاسی استکبار و در راس آنها آمریکا به خط مقاومت و کشورهایی که در این خط فعال هستند زیاد شده است ، افزود: از هر ترفندی برای تضعیف خط مقاومت و این کشورها استفاده می کنند.

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به تحرکات طالبان گفت: با نابودی داعش توسط سردار شهید قاسم سلیمانی، پیش از این نیز بیان کرده ام که باید خیلی مراقب بود تا تحت عنوان دیگری بازی جدیدی را در منطقه شروع نکنند، حرکات صورت گرفته مشکوک بوده و افغانستان باید مراقب باشد که در زمین دشمن بازی نکند.

او افزود: اینکه خروج نظامی آمریکا از منطقه به دلیل فعالیت های جانانه مقاومت بوده یک امر روشنی است اما در این بین نحوه خارج شدن اش مهم است، ما نیز نباید اجازه بدهیم که داعش و تفکر داعشی ولو به اسم های دیگر پا بگیرند در غیر این صورت بار دیگر منطقه محل کشمکش و حضور آمریکا و ایادی اش از جمله اسراییل خواهد بود.

خطیب جمعه کرج با اشاره به تحولات لبنان گفت: به دنبال این هستند تا لبنان را از کار بیاندازند، چرا که لبنان خط مبارزه با رژیم رو به نابودی صهیونیستی است. 

نماینده ولی فقیه در البرز افزود:  آمریکا و گاوهای شیرده خواب های زیادی برای منطقه دیده اند که این خواب ها شتری و در آینده خواهیم دید که هیچ کدام از این خواب ها و ترفندهایشان تعبیر نخواهد شد.

آیت الله حسینی همدانی در بخش دیگری از سخنان خود به ۲۶ تیرماه سالروز تاسیس شورای نگهبان اشاره کرد و افزود: طبق اصل ۹۱ تا ۹۹ قانون اساسی یکی از نهادهای اساسی جمهوری اسلامی شورای نگهبان  است که با توجه به نقش حساس و مهمی که دارد عوامل خارجی و دست نشانده های داخلی به دنبال تضعیف این نهاد مهم می باشند، چرا که به خوبی از نقش این جایگاه خبر دارند و اینکه شورای نگهبان به دنبال این است تا اجازه ندهد که افراد نفوذی و سرسپرده در جایگاه های حساس و تصمیم گیر نظام سکاندار شوند.

او گفت: به همین دلیل به دنبال محدود کردن نقش نظارتی شورای نگهبان هستند و در مقاطعی شاهد هستیم که صحبت از نظارت استطلاعی می کنند، در این صورت چه فرقی بین نظارت مردم و شورا وجود خواهد داشت .

آیت الله حسینی همدانی افزود: البته همین آقایانی که این حرف ها را می زنند و خیلی از آن ها واداده غرب هستند نگاهی به قوانین اساسی کشورهای پیشرفته و غیر پیشرفته  دنیا البته به جز کشورهایی که تفاوت صندوق انتخابات با صندوق رای را نمی دانند ننداخته و نمی دانند در همین کشورها نیز بر روی مسایلی مانند انتخابات نهادهایی نظارت می کنند که شاید اختیاراتشان از اختیاراتی که در جمهوری اسلامی به نهادهایی مانند شورا داده شده بیشتر است.

نماینده ولی فقیه در البرز با بیان این که تضعیف شورای نگهبان یکی از برنامه های اصلی جنگ روانی علیه ملت ایران است گفت: البته گاهی به نحوه عملکرد شورا با وجود تمام رافتی که دارند می توان انتقاداتی وارد کرد و در قالب پیشنهادات و انتقادات و در چارچوب قانون به اعضا اطلاع و به طور یقین آنها نیز استقبال خواهند کرد.

او افزود: با این وجود هر تصمیمی که طبق قانون کشور گرفته می شود همه حتی مخالفان نیز بایستی پایبند آن باشند..

آیت الله حسینی همدانی در ادامه به ۳۰ تیرماه عید قربان اشاره کرد و  گفت: عید قربان روز اثبات عشق و قرب به خدا است، چرا که تقوا به دست نمی آید مگر با سربریدن عنانیت، روز بسیار بزرگی است که باید ارج نهاده شود.

خطیب جمعه کرج در ادامه به عید  غدیر اشاره کرد و افزود: این مناسبت باید چهره شهر را تغییر و اطعام غدیر را فراموش نکنید، هر کسی بر سر در خانه اش پرچم شادی نصب کند این ها که دیگر ربطی به کم کاری مسئولان ندارد، آیا نمی بینید که به دنبال گرفتن این عقاید از ما هستند و سگ بازی را جای آن گذاشته اند، آرام و به صورت خزنده قصد دست اندازی به تمام نهادهای ارزشی ما را دارند که بایستی مراقب باشیم.

او  ضمن هشدار به اصناف و نیروهای انتظامی گفت: هشدار می دهم که در صورت توزیع برخی از اقلام که با همین اهداف ضد فرهنگی در بازار را شاهد باشیم بنده به شخصه وارد عمل خواهم شد و جلوی آن را خواهم گرفت.

آیت الله حسینی همدانی با بیان اینکه بداخلاقی ها در جامعه ما زیاد شده است افزود: این مسئله در صورتی که بین افراد و مشاغل گوناگون به خوبی رعایت می شد شاهد ایجاد مدینه فاضله بودیم که البته رعایت نمی شود، این در حالی است که می بینید دشمنان به صورت ناجوانمردانه بنیان های اخلاقی را در کشورهای اسلامی به خصوص ایران نشانه رفته و موریانه صفت اقدام می کنند.

امام جمعه کرج در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به اعضای جدید شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: اعضای جدید در انتخاب شهردار دقت لازم را داشته باشند و اجازه ندهند که عده ای برای آنها تصمیم گیری کنند و از شاخص ها کوتاه نیایند.

او افزود: بنده پیش از این نیز بیان کرده ام که در این نوبت مسائل را به دقت رصد و مطالبه گر حقوق مردم هستند، دیگران نیز مطالبه گری تا عقب ماندگی های شهر جبران شود.

امام جمعه کرج در ادامه با بیان ای نکه در روزهای پایانی شاهد حرکات مشکوک و بده و بستان هایی از سوی برخی دستگاه ها هستیم گفت: دستگاه های نظارتی دقت خود را بیشتر کنند.

آیت الله حسینی همدانی همچنین به موضوع گردشگری پرداخت و افزود: شاهد هستیم که در برخی روستاها فعالیت های گردشگری بدون نظارت و پیوست فرهنگی در حال انجام که نه تنها بافت روستایی با این اقدامات از بین می رود بلکه مشکلات اخلاقی و اجتماعی را نیز شاهد هستیم، چرا که وقتی کاری بدون پیوست فرهنگی صورت بگیرد معایب آن بیشتر از مزیت هایش می شود.

انتهای پیام/خ

برچسب ها: امام جمعه ، نماز جمعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.