سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لزوم شناسایی، پرورش و هدایت استعداد‌های برتر

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۴ اهواز بر اهمیت شناسایی، پرورش و هدایت استعداد‌های برتر دانش آموزان در این ناحیه تاکید کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، یاسین معتوکی، مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۴ اهواز گفت: در سال تحصیلی جاری تشویق و ترغیب دانش آموزان به تلفیق دانش نظری و فعالیت‌های عملی و کاربردی، همچنین هدایت و راهنمایی دانش آموزان در جهت علایق و استعداد‌ها در اولویت کار پژوهش سرای امام جعفرصادق (ع) بوده که گام‌های قابل تحصینی در این زمینه برداشته شد.

او افزود: با شناسایی دانش آموزان علاقمند، فراهم نمودن امکان دستیابی آنان به یافته‌های جدید علمی و پژوهشی داخل و خارج کشور، پرورش و هدایت آنان توانستیم شاهد افتخارآفرینی‌های استانی، ملی و بین المللی باشیم.

معتوکی با اشاره به ظرفیت و توان علمی بالای پژوهش سرای امام جعفرصادق (ع) بیان داشت: با برنامه ریزی منسجم و راهبردی طی سال تحصیلی ۱۴۰۰_۱۳۹۹ شاهد کسب رتبه‌های استانی، ملی و بین المللی قابل توجه بودیم که می‌توان به کسب دیپلم افتخار از ژاپن، ۹ مدرک بین المللی، ۶ رتبه جهانی و ۲ رتبه اول و سوم ملی اشاره کرد.

مدیرآموزش و پرورش ناحیه ۴ اهواز تصریح کرد: نقش فعالیت‌های علمی پژوهشی دانش آموزان و تأثیرگذاری این اقدام جهت توسعه‌ی پایدار، مباحث پژوهشی نقش مهم و شایسته‌ای در مطالب درسی ایفــا کرده و با توجه به اشــتیاقی که در دانش آموزان برمی انگیزد، سبب ترویج دســت یابی به آگاهی‌های جهانی درباره علوم می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: برای سال تحصیلی آینده در نظر داریم برنامه‌ها و ایده‌های نو و جذابی در زمینه علاقمند سازی بیشتر دانش آموزان به فعالیت‌های آزمایشگاهی و پژوهشی طراحی کنیم.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.