سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هفته‌ای گرم و مرطوب در انتظار ورزشکاران المپیکی

توکیو در این روز‌های المپیکی هوای گرم و مرطوبی را تجربه می‌کند؛ گرمایی شدید که البته برای پایتخت نشینان ژاپن غیر معمول نیست.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، میانگین دمای بالا برای اواخر ژوئیه در توکیو ۳۱ درجه سانتیگراد است که البته طی پنج روز گذشته هوا تا ۳۴.۴ درجه سانتیگراد نیز افزایش دما داشت که با ترکیب رطوبت، کار را برای ورزشکاران المپیکی سخت می‌کند.

ترکیب گرما و رطوبت زیاد باعث می‌شود که بدن ورزشکاران داغ و توانایی بدن برای خنک شدن از طریق تعریق و تبخیر محدود شود.

اگرچه توکیو به طور رسمی در موج گرما قرار ندارد و هوا برای ژاپنی‌ها تقریبا عادی است؛ اما هوای گرم بر ورزشکاران المپیکی، به ویژه در تنیس تأثیر می‌گذارد. سازمان‌دهندگان بازی های المپیک در این رشته، دیروز گفتند که این مسابقات را به تعویق می‌اندازند تا بعداً انجام شود.

این اتفاق پس از آن رخ داد که پائولا بدوسا از اسپانیا مجبور شد از بازی مرحله یک چهارم نهایی تنیس زنان انصراف دهد و به دلیل گرمازدگی زمین را با صندلی چرخدار ترک کند! در همین حال، دنیل مدودف بازیکن کمیته المپیک روسیه به داور گفت که می‌تواند بازی دور سوم را به پایان برساند، اما می‌خواست بداند که آیا فدراسیون بین المللی تنیس در صورت مرگ او مسئولیت آن را بر عهده می‌گیرد یا خیر؟!

پیش بینی هوا در توکیو برای هفته آینده دمای حدود ۳۰ تا ۳۴ درجه سانتی گراد را نشان می‌دهد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.