سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۷۰ درصد ادارات شهرستان‌های تبریز، اسکو و آذرشهر کاهش مصرف برق نداشتند

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز با اشاره به رصد مصرف برق ادارات تحت پوشش این شرکت از ۲ ماه گذشته گفت: ۷۰ درصد ادارات شهرستان‌های تبریز، اسکو و آذرشهر کاهش مصرف برق نداشته اند .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،عادل کاظمی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز روز چهارشنبه در حاشیه اجرای رزمایش مدیریت مصرف بهینه برق (شهید عباسپور) گفت: هدف از اجرای این مانور کاهش ۱۷.۵ مگاواتی برق ادارات شهرستان‌های تبریز، اسکو و آذرشهر است.

اوبا اشاره به اینکه میزان مصرف ادارات حوزه بهره‌برداری برق تبریز ۳۵ مگاوات است افزود: هدف از اجرای این رزمایش، کاهش مصرف انرژی ادارات در ساعات اداری به ۵۰ درصد و طی ساعات غیراداری به ۹۰ درصد است.

اوبا بیان اینکه در ۲ ماه گذشته ضابطان برق تبریز، مصرف برق ادارات و سازمان‌ها را رصد کردند، ولی متاسفانه تنها ۳۰ درصد آن‌ها مصرف خود را کاهش داده‌اند، ابراز امیدواری کرد: با اجرای این رزمایش ۱۷.۵ مگاوات از مصرف برق ادارات با کاهش مصرف آن‌ها و راه‌اندازی مولد‌های اضطراری ادارات عملی می‌شود.

 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز یادآور شد: در طول این مانور ۱۳ گروه و ۶۵ نفر از کارکنان برق تبریز به ۳۹ سازمان و اداره مراجعه کردند که ۳۳ سازمان و اداره مولد‌های اضطراری خود را به مجموع ظرفیت ۱۵ مگاوات روی مدار آورده و موجب صرفه‌جویی در مصرف برق در ساعات اوج بار شدند.

کاظمی همچنین با بیان اینکه افزایش دما، ارتباط مستقیمی با افزایش مصرف انرژی دارد، اعلام کرد: هر درجه افزایش دما در حوزه برق تبریز، حدود ۵۰ مگاوات مصرف انرژی را افزایش می‌دهد و این افزایش بار ناشی از ورود بار‌های سرمایشی است.

او افزود: افزایش هر یک درجه دمای هوا، ۱۵۰۰ مگاوات بر مصرف برق کل کشور می‌افزاید و این مسئله لزوم صرفه‌جویی هر چه بیشتر برق مشترکان را برای مدیریت مصرف انرژی در ایام گرم سال می‌طلبد.

او از شهروندان و مشترکان خواست تا حد امکان از مصرف همزمان دستگاه‌های پرمصرف در ساعات پیک بار خودداری کنند و خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند استفاده‌کنندگان غیرمجاز ماینر و برق‌های غیرمجاز را به سامانه سمات (tavanir.org.ir/samaat)، سامانه‌ی ۱۲۱ یا به شماره تماس ۳۳۳۱۳۴۸۲ اطلاع دهند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز خاطرنشان کرد: ساعت ۱۲ تا ۲۲ زمان اوج بار برای مشترکان با تعرفه خانگی در نظر گرفته شده است و این مشترکان می‌بایست الگوی صحیح مصرف را در این ساعات رعایت کنند.

کاظمی همچنین گفت: مشترکان می‌توانند با تنظیم دمای کولر‌های خود در دمای آسایش، یعنی۲۵ درجه سانتی‌گراد به تداوم تامین برق کمک شایانی کنند.

براساس مصوبه هیئت وزیران، در راستای بهینه‌سازی مصرف انرژی و تفاهم‌نامه‌ی بین شرکت توانیر و بسیج، رزمایش مدیریت مصرف بهینه برق (شهید عباسپور) همزمان با سراسر کشور در برق تبریز نیز برگزار شد.

شرکت توزیع برق تبریز با پوشش شهر‌های تبریز، اسکو و آذرشهر بیش از یک میلیون مشترک با نیاز مصرفی ۸۸۰ مگا ولت دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: برق رسانی ، مصرف برق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.