سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جشنواره صنایع دستی، بستری برای همکاری جامعه هنری کشور‌های عضو اکو

دبیر نخستین جشنواره بین المللی صنایع دستی ایران گفت: جشنواره صنایع دستی میتواند بستری برای معرفی هنر و هنرمندان کشور‌های عضو اکو به بازا‌رهای بین الملل باشد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، نصیر ملت دبیر نخستین جشنواره بین المللی صنایع دستی ایران  دبیر نخستین جشنواره بین المللی صنایع دستی ایران در جلسه وبیناری با روسای سازمان اکو گفت: با توجه به اینکه تمام کشور‌های عضو اکو از فرهنگ نزدیکی به هم برخوردار هستند و در حوزه صنایع دستی هنرمندان توانمندی دارند، ارتباط این هنرمندان با این جشنواره میتواند کمک شایانی به سطح کیفی جشنواره بکند و همچنین میتواند بستری باشد برای معرفی هنر و توانمندی این کشور‌ها به  بازا‌رهای بین الملل.


او ادامه داد: طبق صحبت‌هایی که با روسای سازمان اکو داشتیم قرار شد بستری فراهم کنیم برای معرفی هنر و هنرمندان کشور‌های عضو اکو و در ادامه بتوانیم با اطلاع رسانی‌هایی که در طول جشنواره میشود منتخبان جشنواره و آثار برتر را معرفی کنیم.


دبیر نخستین جشنواره بین المللی صنایع دستی ایران افزود: همچنین برگزاری این جشنواره میتواند بستری برای ارتباط هرچه بیشتر جامعه هنری این کشور‌ها فراهم کند و امید داریم تا سیاست گذاری‌ها و اقدامات ارزشمندی دراین راستا صورت بگیرد.


ملت ادامه داد: جشنواره از ۱۰ تا ۱۳ مرداد برنامه ریزی شده است، ۱۰ مرداد افتتاحیه جشنواره و معرفی اثار منتخب را خواهیم داشت. در روز ۱۰ مرداد برنامه‌هایی در حوزه فرش از جمله افتتاح موزه تعاملی فرش را برنامه ریزی کردیم. تجلیل از پیشکسوتان و فعالان حوزه فرش را هم در دستور کارداریم.


او تصریح کرد: این افتخاری است برای اصفهان که میزبان مدیران و روسا و شهرداران شهر‌های صنایع دستی جهان باشد. لازم به ذکر است این مراسم به صورت مجازی خواهد بود و فرصت ویژه‌ای است برای برقراری ارتباط بیشتر با این کشورها.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.