سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارآفرین برتر خوزستان:

مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در ایجاد اشتغال نقشی مهم و اساسی دارند

شلتوکی گفت: مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در کاهش بیکاری و ایجاد اشتغال نقشی مهم و اساسی دارند.

وسام شلتوکی کار آفرین برتر خوزستان به مناسبت ۶ مردادماه روز کار آفرینی و آموزش فنی و حرفه ای در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به اینکه نگاه به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نگاه درستی است، گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به عنوان یکی از مهم‌ترین زیر ساخت‌های توسعه اشتغال نقش مهمی در کاهش نرخ بیکاری دارد.

او با بیان اینکه توانمند سازی و مهارت آموزی به جوانان گام نخست برای ورود به بازار کار و رفع مشکل بیکاری و اشتغال است، بیان داشت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای می‌تواند به عنوان بازویی توانمند برای ایجاد اشتغال و رفع مشکل بیکاری مورد استفاده قرار گیرد.

شلتوکی با تاکید بر لزوم بهره مندی زنان از دوره‌های آموزشی در مراکز فنی و حرفه‌ای و اجرای دوره‌های آموزشی مخصوص بانوان، بیان کرد: امروز به دلیل مشکلات اقتصادی و نیاز خانواده‌ها به درآمد بیشتر دوره‌هایی برای بانوان در مراکز فنی و حرفه‌ای باید آموزش داده شود که خروجی آن در اشتغال قابل لمس باشد و به کاهش هزینه‌های معیشتی آن‌ها و کمک به اقتصاد خانوار از طریق ایجاد اشتغال منجر شود.

کارآفرین برتر خوزستان در پایان، یکی از چالش‌های اجتماعی و فرهنگی را نبود مهارت در بین جوانان دانست و اظهار داشت: با ترویج و گسترش مراکز آموزشی و توسعه مهارت‌های مختلف می‌توان معضل بیکاری را به حداقل رساند.

انتهای پیام/ن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.