سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری اولین جشنواره ملی نقالی کتابخانه‌های عمومی در البرز

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی البرز گفت: نخستین جشنواره ملی نقالی کتابخانه‌های عمومی در رده سنی کودکان و نوجوانان در البرز برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، هادی آشتیانی، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی البرز گفت: جشنواره ملی نقالی کتابخانه‌های عمومی با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با فرهنگ، آداب و سنن ایرانی-اسلامی و انتقال مفاهیم تربیتی همراه با معرفی سیره علوی از طریق کتاب و کتابخوانی و هنر نقالی برگزار می‌شود.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی البرز از کشف و پرورش استعداد‌های نهفته کودکان و نوجوانان در زمینه روایتگری و نقالی و تشویق و ترغیب کودکان و نوجوانان به یادگیری به عنوان دیگر اهداف این جشنواره نام برد.

آشتیانی گفت: جشنواره ملی نقالی کتابخانه‌های عمومی در دو بخش نقالی سیره علوی و نقالی آزاد در دو گروه سنی کودک و نوجوان برگزار می‌شود و محتوای آثار ارسالی در بخش نقالی علوی مرتبط با سیره علوی به ویژه واقعه غدیر و نقالی آزاد نیز می‌تواند برگرفته از متون کهن فارسی به ویژه شاهنامۀ حکیم ابوالقاسم فردوسی و یا موضوعات معاصر مانند دفاع مقدس است.

او افزود: جشنواره ویژه دو گروه سنی کودکان (۴ تا ۹ سال) و نوجوانان (۱۰ تا ۱۴ سال) است که از ۷ مرداد ماه همزمان با عید سعید غدیر خم آغاز و تا ۳۱ شهریور ادامه خواهد داشت.

آشتیانی با بیان این که در هر محور و در هر گروه سنی سه برگزیده مجموعه ۱۲ نفر تقدیر خواهند شد، گفت: علاقه‌مندان به شرکت در اولین جشنواره نقالی کتابخانه‌های عمومی تا ۳۱ شهریور ماه فرصت دارند تا آثار خود را به شماره واتساپ ۰۹۱۷۹۷۴۵۰۵۷ ارسال کنند.

انتهای پیام/ ر. ن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.