سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

غدیرخم تجلی‌گاه ولایت علی (ع)

هجدهم ذی الحجه سالِ دهمِ هجری، روزی‏ است که هستی بر خود بالید.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، هجدهم ذیحجه سالِ دهمِ هجری، روزی‏ست که هستی، تمامتِ خود را به غدیر خم بخشید تا غدیر تجلی‌گاه امامت و ولایت مولا علی (ع) شود.

در روز عید غدیر آفتاب ولایت امیرالمومنین رخ نمود تا از تابشش همه زمین، همه خلقت و دورترین ذرّات آن بهره‌مند شوند.

آفتابی که طلوعش گرمایش حیات آفرینش بود و نورش مایه بیداری جان‏هاشد و ت قیامت به غروب فرو نخواهد نشست.

غدیر، ادامه بعثت است براى شکستن بت‌هاى فکر و دل، براى عبور از خودپرستى به خداپرستى، براى بیرون آمدن از اسارت خویش و رسیدن به آزادگى حقیقى که در سایه عبودیت حاصل مى‌شود.

غدیر، کمال نبوت است و دنباله خطى است که پیامبر ترسیم کرده، تا هر چه رنگ و بوى تعصب را بشوید و هرچه دیوار تبعیض را بکوبد.

غدیر، پایان رسالت است و مولایی على علیه‌السلام علنی مى‌شود تا پرچم پیامبر را پس از او به دست بگیرد وبراى آزادى بندگان خدا لباس رزم بپوشد.

روز عید غدیر از سوی رسول گرامی اسلام، برترین عید امت لقب گرفته عید بزرگ‌ترین عید مسلمانان است به همین خاطر به آن عیدالله الاکبر و عید آل محمد (ص) گفته می‌شود.

واقعه غدیر خم، نقش سرنوشت‌سازی در تعیین مسیر آینده اسلام داشته است و در این واقعه، پیامبر اسلام (ص) مهم‏ترین مأموریت دوران پیامبریِ خود را به انجام رساند و آن، به منزله رساندن پیام رسالت حضرت محسوب می‌شد.

روزه گرفتن، غسل کردن، نماز روز عید غدیر، عبادت کردن، دعا کردن، صلوات فرستادن، طعام دادن و صدقه دادن از جمله اعمال عید سعید غدیر است.

فرارسیدن عید سعید غدیر خم، عید اکمال دین و اتمام نعمت را به همه مسلمانان بویژه مردم ولایتمدار استان مرکزی تبریک می‌گوییم.

انتهای پیام / ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.