سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توزیع ۱۲ دستگاه آبگرمکن خورشیدی برای استفاده جوامع محلی حاشیه نشین جنگل‌ها

معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری، از آغاز توزیع ۱۲ دستگاه آبگرمکن خورشیدی برای استفاده جوامع محلی حاشیه‌نشین جنگل‌ها خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، رحمان توکلی معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری از آغاز توزیع ۱۲ دستگاه آبگرمکن خورشیدی برای استفاده جوامع محلی حاشیه‌نشین جنگل‌ها خبر داد و گفت: برای تهیه این آبگرمکن‌ها بیش از یک میلیارد ریال هزینه شده است.

او افزود: این آبگرمکن‌های خورشیدی در شهرستان‌هایی که دارای سطح جنگل باشند، توزیع می‌شود تا وابستگی جوامع محلی به استفاده از سوخت‌های فسیلی کاهش یابد.


بیشتر بخوانید


توکلی، با اشاره به اینکه توزیع آبگرمکن خورشیدی در راستای اجرای طرح صیانت از جنگل‌ها، به صورت رایگان بین بهره‌برداران توزیع می‌شود، اضافه کرد: کاهش و قطع وابستگی به استفاده از چوب و هیزم و گونه‌های مرتعی برای تامین سوخت و تهیه آب گرم بهداشتی و پخت و پز، از اهداف توزیع رایگان آبگرمکن خورشیدی است.

او ادامه داد: این طرح به منظور حفظ ذخایر ژنتیکی، کاهش فشار بر جنگل و گونه‌های جنگلی، جلوگیری از قطع درختان، ترغیب روستاییان و مناطق حاشیه جنگل‌ها، به استفاده از انرژی‌های پاک و زمینه‌سازی برای کاهش بهره‌گیری از سوخت فسیلی اجرا می‌شود.

توکلی، با تاکید بر اینکه طرح تغییر الگوی مصرف سوخت از سال ۹۳ تاکنون در استان اجرایی شده است، گفت: از ابتدای طرح توزیع آبگرمکن خورشیدی تاکنون ۹۹۱ آبگرمکن خورشیدی در استان توزیع شده است.

او افزود: هم‌اکنون بیش از سه هزار و ۲۴۱ خانوار در حاشیه جنگل‌ها در مناطق بازفت شهرستان‌های کوهرنگ، خانمیرزا، اردل، کیار و لردگان به سوخت مناسب دسترسی ندارند.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.