سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل آموزش و پرورش البرز مطرح کرد؛

تبدیل آموزش و پرورش به یک گفت و گوی اجتماعی

مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: آموزش و پرورش باید به یک گفت و گوی اجتماعی تبدیل شود تا حمایت ازآن به عنوان یک دغدغه عمومی مورد توجه قرارگیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، سالار قاسمی، مدیرکل آموزش و پرورش البرز با اشاره به این که  آموزش و پرورش باید به یک گفت و گوی اجتماعی تبدیل شود تا حمایت ازآن به عنوان یک دغدغه عمومی مورد توجه قرارگیرد، گفت: امروزه دامنه فعالیت نهاد آموزش وپرورش بسیار وسیع و پیچیده شده است ودیگر نمی‌توان تنها بایک رویکرد به آن نگاه کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز با اشاره به این که برای آموزش و پرورش باید برنامه ریزی کرد، افزود: باید مشکلات وموانع آن را از میان برداشت تا جامعه بتواند به پیشرفت وتوسعه پایداردست یابد.

قاسمی گفت: گفت وگوی اجتماعی توانمندسازی و مشارکت افراد جامعه در فرایند‌های تصمیم‌سازی را در پی دارد و آموزش وپرورش که یک نهاد اجتماعی است نیاز به شرکای تعلیم تربیت دارد.

او با بیان این که شعار این دوره از اجلاس با الهام از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و مطالبات مقام معظم رهبری نصیب برابر آموزشی، ارتقاء کیفیت یادگیری و تربیت تمام ساحتی در گام دوم انقلاب اسلامی تعیین شده است، افزود: اجلاس سی و پنجم به دلیل بیماری کرونا، به صورت مجازی و از طریق ویدئوکنفرانس و با رعایت پروتکل‌های ستاد ملی کرونا در فضای تلفیقی ، حضوری- مجازی درحال برگزاری است.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: محور‌های اصلی این اجلاس را نیروی انسانی، برنامه درسی و محتوا، سنجش و ارزشیابی، تجارب دنیا در خصوص کرونا و اینکه با فناوری‌های نوین چگونه می‌توان آموزش داد، بهداشت و سلامت و نحوه بازگشایی مدارس تشکیل می‌دهد.

قاسمی افزود: هدف از برگزاری اجلاس سراسری روسای آموزش و پرورش را تبادل افکار روسا و مدیران در سراسر کشور و به حداقل رساندن فاصله صف و ستاد  است.

او گفت: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی و ظرفیت‌سازی شود که معلمان سراسر کشور، فقط از مسیردانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی وارد آموزش و پرورش شوند که دراین راستا مجلس شورای اسلامی نقش مهمی برعهده دارد.

قاسمی تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد را در حوزه تعلیم و تربیت ضروری برشمرد و افزود: بایدکاری شود که معلمان به جای دغدغه حقوق و مزایا، به فکر افزایش سطح دانش ومهارت‌های حرفه‌ای خودشان باشند.

انتهای پیام/ ر .ن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.