حدود ۳۰ هزار نفر از ۴۷۳ هزار دانش آموز البرز، اتباع خارجی هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، سالار قاسمی، مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: استان البرز میزبان حدود ۳۰ هزار دانش آموز اتباع خارجی است که درشرایطی یکسان همانند دانش آموزان ایرانی در مدارس، تحصیل می‌کنند.

او افزود: همزمان با نام نویسی دانش‌آموزان ایرانی، نام نویسی دانش آموزان اتباع خارجی که بیشتر افغانستانی هستند برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ در نواحی و مناطق هشتگانه آموزش و پرورش البرز در حال انجام است.

قاسمی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب بر پوشش تحصیلی اتباع خارجی با نگاه انسان دوستانه درکشور، گفت: به همین دلیل در جمهوری اسلامی ایران تلاش شده است که هیچ دانش آموز خارجی در ایران از تحصیل بازنماند.

او با بیان این که جمهوری اسلامی ایران از نظر سرویس دادن به دانش‌آموزان خارجی در دنیا بی نظیر است، افزود: دانش آموزان اتباع خارجی در سال تحصیلی جدید نیز همانند سال‌های گذشته در مدارس دولتی به صورت رایگان نام نویسی و در شرایطی همانند دانش آموزان ایرانی مشغول به تحصیل می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: دانش‌آموزان اتباع برای نام نویسی باید گذرنامه، کارت آمایش و تمدید برگه حمایت تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ به مدارس ارائه دهند.

۴۷۳ هزار دانش آموز در البرز مشغول تحصیل هستند.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.