سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گفتگوی وزیر خارجه ایتالیا با مسئول سیاست خارجی اروپا درباره تونس

وزیر امور خارجه ایتالیا و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تماسی تلفنی درباره کودتا در تونس گفتگو و بر ایجاد ثبات سیاسی در این کشور تاکید کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزیر امور خارجه ایتالیا و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تماسی تلفنی درباره کودتا در تونس گفتگو کردند. دو طرف بر تعهد خود برای اقدام در جهت ثبات سیاسی و اقتصادی در کشور‌های آفریقای شمالی تاکید کردند.

براساس بیانیه وزارت امور خارجه ایتالیا، لوئیجی دی مایو، وزیر امور خارجه ایتالیا و جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا،  در تماسی تلفنی ضمن ابراز نگرانی از  تحولات تونس در این باره گفتگو کردند.

رئیس گروه دوستی بین پارلمانی ترکیه و تونس نیز تصمیم رئیس جمهور تونس برای برکناری دولت و تعلیق پارلمان را کودتا نامید و آن را محکوم کرد.

سیهان پکتاش، رئیس گروه دوستی بین پارلمانی ترکیه و تونس همچنین  نامه ای به حاتم کارویی ، همتای تونسی خود، درباره حوادث اخیر در تونس ارسال کرد.

قیس سعید، رئیس جمهور تونس اعلام کرد که کلیه اختیارات مجمع و همچنین مصونیت نمایندگان را به حالت تعلیق درآورده، نخست وزیر هشام المشیشی را برکنار کرده و با نخست وزیری که منصوب خواهد کرد، قدرت اجرایی را بر عهده خواهد گرفت. سعید همچنین خود را دادستان کل کشور اعلام کرد.

سربازان ارتش به دستور رئیس جمهور، راشد غنوشی، رئیس پارلمان و معاونانش را از ورود به پارلمان منع کردند.

 راشد الغنوشی، رئیس پارلمان تونس در گفتگو با الجزیره مباشر گفت: این تدابیر هیچ پشتوانه قانونی ندارد، ما نیز به شدت از اتخاذ چنین تدابیری ناخرسندیم، زیرا به تعبیری شفاف این کار کودتا علیه قانون اساسی، انقلاب و آزادی‌های عمومی و خصوصی است.

مقامات کشور‌های مختلف جهان نیز با رصد تحولات تونس خواستار بازگشت رئیس جمهور این کشور به مسیر قانونی شده و از قیس سعید خواستند امنیت شهروندان تونس را به خطر نیندازد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.