سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید بیش از ۱۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از ۱۰۰ هزار تن انواع محصول کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد تولید شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، عیسی راستین نسب مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال ۱۰۰ هزار و ۳۴۵ تن انواع محصول کشاورزی در مزارع  استان تولید و برداشت شده و یا در حال برداشت است.

راستین نسب افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۰ هزار  تن گندم، ۱۹هزار و ۷۷۰ تن جو، هزار و ۵۱۳ تن کلزا ،۲۷۹ تن نخود،۲ هزار و ۷۵۶تن عدس و ۱۶ هزار تن یونجه، شبدر و سایر علوفه‌ها در مزارع کهگیلویه و بویراحمد برداشت شده است. 

او با بیان اینکه از ۴۰ هزار تن گندم تولید در استان ۸ هزار تن گندم بذری بوده است اضافه کرد: امسال ۳۲ هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان نیز خریداری و تحویل سیلوی یاسوج داده شده است.

راستین نسب از کشت چغندر قند در سطح ۴۰ هکتار از مزارع  شهرستان گچساران در سال زراعی جاری هم  خبر داد و افزود: امسال بیش از ۴ هزار تن چغندر قند از این مزارع برداشت و  به کارخانه‌های قند در شهرستان‌های کوار و مرودشت در استان فارس حمل و تحویل داده شده است. 

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان به دیگر محصولات کشاورزی در حال برداشت این استان هم اشاره کرد و گفت: پیش بینی می‌شود تا پایان سال زراعی جاری ۱۴ هزار و ۳۵۰ تن گوجه فرنگی، هزار و ۲۰۰ تن سیب زمینی ، پنج هزار و۷۳۷ تن پیاز و ۲۷ هزار تن ذرت دانه ایی از مزارع استان تولید و برداشت شود.

راستین نسب با بیان اینکه این مقدار محصول در سطح ۱۷۷ هزار هکتار از مزارع کهگیلویه و بویراحمد برداشت شده است ادامه داد: به زودی برداشت لوبیا در سطح هزار هکتار از مزارع استان نیز آغاز می‌شود.

انتهای پيام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.