سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فروش خارج از رهتاب، عامل پرکشیدن قیمت مرغ

رئیس هیئت مدیره اتحادیه گوشت سفید اصفهان گفت: یکی از علل گران شدن مرغ بی توجهی برخی فروشندگان به طرح فروش مرغ با کد ملی است.

فرهاد جعفریان رئیس هیئت مدیره اتحادیه گوشت سفید اصفهان در گفت‌‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان، گفت: در هر هفته ۶ کیلوگرم مرغ به هر کد ملی تعلق می‌گیرد، اما برخی از واحد‌های مرغ فروشی فقط ۳۰ تا ۴۰ کیلوگرم مرغ را در سامانه رهتاب می‌فروشند و مابقی را به صورت آزاد و با قیمت دلخواه به فروش می‌رسانند.


او افزود: در حال حاضر هر کیلوگرم مرغ با قیمت ۱۷ هزار و ۱۰۰ تومان به کشتارگاه عرضه می‌شود و با قیمت ۲۵ هزار و ۹۵۰ تومان به دست مصرف کننده می‌رسد.


رئیس هیئت مدیره اتحادیه گوشت سفید اصفهان بیان کرد: قیمت مرغ باید بر اساس عرضه و تقاضا باشد، اما به علت محدودیت در تامین و توزیع نهاده‌های دامی تولید مرغ محدود است و همین امر سبب شده قیمت بر اساس عرضه و تقاضا نباشد و شاهد افزایش قیمت باشیم.


جعفریان عنوان کرد: در حال حاضر در اصفهان هر شب ۵۰۰ تا ۶۰۰ تن مرغ در کشتارگاه و ۲۰۰ تا ۳۰۰ کیلوگرم مرغ در واحد‌های مرغ فروشی عرضه می‌شود و کمبود مرغ نداریم.


او در پایان با اشاره به اینکه اگر کشتارگاهی قیمت مرغ را برخلاف قیمت مصوب عرضه کند جریمه می‌شود، خاطرنشان کرد: نیرو‌های بازرسی اتاق اصناف از واحد‌های مرغ فروشی شهر بازدید می‌کنند و اگر تخلفی مشاهده کنند علاوه بر اینکه متصدی واحد سه روز از سامانه رهتاب محروم می‌شود تخلفش ثبت و به تعزیرات گزارش داده می‌شود.


انتهای پیام/ص

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.