سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام :

شیوع بیماری کرونا در کشور روندی افزایشی دارد

کریمیان با توجه به روند افزایشی شیوع بیماری کرونا در کشور گفت:در استانمان نیز روند مبتلایان و بستری‌ها به تبع روندی افزایشی دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، محمد کریمیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت:به دلیل کاهش میزان رعایت نکات بهداشتی در سطح جامعه، شیوع بیماری کرونا نیز افزایش یافته است.

او افزود:در این شرایط حساس و روند افزایشی مبتلایان و بستری‌ها در سطح استان، لازم است دستگاه‌ها و ارگان‌ها و سازمان‌ها بیش از گذشته در کنار دانشگاه علوم پزشکی باشند.

کریمیان اظهار کرد:همکاری، همدلی و تعامل دستگاه‌ها و ارگان‌ها و رعایت هرچه بیشتر نکات بهداشتی در سطح جامعه به همکاران ما انگیزه و توان خدمت بیشتری می‌دهد که در برابر بیماری کرونا احساس خستگی و فرسودگی نکنند.

او اعلام کرد:روند واکسیناسیون در سطح کشور تسریع یافته و در حال حاضر آمار افراد واکسینه افزایشی است و در استان ما نیز به تبع این امر مشهود بوده و لذا برای انجام واکسیناسیون به همکاری و مساعدت دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف نیازمند می‌باشیم.

کریمیان مطرح کرد:شهرستان دره‌شهر شرایط بحرانی به لحاظ شیوع بیماری کرونا دارد و وضعیت آن حتی از شهرستان مهران بیشتر ما را نگران می‌کند و لازم است در این راستا با همراهی و تعامل همگانی برای کاهش آمار مبتلایان و بستری‌ها در این شهرستان و برون‌رفت از وضعیت قرمز نهایت تلاش خود را به کار گیریم.

او اشاره کرد:در دنیا بیش از۱۹۴میلیون و ۶۶۹هزار ۹۳۹نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند و بیش از ۴میلیون و ۱۷۲هزار و ۵۵۹نفر نیز در اقصی نقاط جهان جان خود را از دست داده‌اند و ۱۷۶میلیون و ۶۶۲هزار و ۴۴۰نفر نیز بهبود یافته‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام اضافه کرد:ایران پس‌از کشور‌های اندونزی، هند، برزیل، آمریکا، انگلستان، فرانسه و روسیه در رده هشتم به‌لحاظ شیوع بیماری کرونا و پس از اندونزی، برزیل، روسیه، هند، آفریقای جنوبی، کلمبیا، مکزیک و میانمار در رده نهم به لحاظ فوتی جدید در بین کشور‌های جهان قرار گرفته‌است.

او عنوان کرد:در مقایسه هفته گذشته با دوهفته قبل؛ تعداد نمونه گیری‌ها ۸درصد، تعداد مبتلایان ۲۴درصد، تعداد بستری‌ها ۱۰درصد و تعداد فوتی‌ها نیز ۶۰درصد افزایش یافته که نشانگر افزایش آمار‌ها و هشدار به همه است که نکات بهداشتی را بیشتر از گذشته رعایت کنند.

انتهای پیام/ د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.