سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس دانشکده دندان پزشکی شهید بهشتی:

۲۰ درصد از هزینه‌های سلامت هر خانواده مربوط به دهان و دندان است

دالوند گفت: ۲۰ درصد از کل هزینه‌های سلامت هر خانواده مربوط به دهان و دندان و تا ۸۰ درصد این عوارض قابل پیشگیری است.

 

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، دالوند رئیس دانشکده دندان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در نشست ویژه اعلام موفقیت بزرگ دانشمندان ایرانی در نیل به مرجعیت جهانی در درمان با پالپ زنده اظهار کرد: من شاهد تلاش‌های بی‌وقفه دکتر عسکری در روز‌های کرونایی که هیچ کس در دانشگاه نبود، بودم و این یک موفقیت علمی بزرگ است.

او گفت: من افتخار می‌کنم که در دانشگاهی هستم که مفاخری مثل دکتر عسکری در آن حضور دارند و امیدواریم که به مسئله پیشگیری نیز در مورد پوسیدگی دندان در بحث سلامت دهان و دندان، اهمیت بیشتری داده شود.

او افزود: ۲۰ درصد از کل هزینه‌های سلامت هر خانواده مربوط به دهان و دندان و تا ۸۰ درصد این عوارض قابل پیشگیری است. امیدواریم تلاش‌ها در راستای پیشگیری از این مسئله صورت گیرد.

علی اکبر حق دوست معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه این نشست اظهار کرد: تنها قدرتی که بشر میتواند با حاکمیت مشروع با آن بر دنیا سلطه کند؛ علم است.

او افزود: خداوند به بعضی از بنده‌هایش استعداد ویژه داده است که می‌توان با آن به یک موضوع خاص دسترسی کافی پیدا کند. فرد خبره‌ای که کاری ویژه در عرصه جهانی انجام دهد که سرآمد دنیا شود، نخبه می‌شود و اگر این نخبه یک کار منحصر به فرد در سطح منطقه انجام دهد، به سرآمد تبدیل می‌شود و سرآمدی که در مسیر علم و دانش، زمان و مکان را درنوردد و ایده جدیدی طراحی کند تا تمام جهان در برابر سر خم کند، مرجعیت علمی حاصل می‌شود.

او افزود: صرفاً بر اساس علم و درنوردیدن مرز‌های دانش، انسان به مرجعیت نمی‌رسد و شاخص‌های دیگری نیز موثر است. یک فرد به تنهایی نمی‌تواند به مرجعیت علمی دست یابد مگر اینکه در یک مجموعه قرار گیرد و با یک تیم تحقیقاتی به صورت پایا و پویا تلاش شبانه‌روزی داشته باشد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام /

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
صفا
۱۹:۵۰ ۰۴ مرداد ۱۴۰۰
متأسفانه در نظام بهداشت و درمان ایران دندان جزء اعضای بدن محسوب نمی شود. و بیمه های پایه و حتی اکثر بیمه ها تکمیلی هیچ پوششی برای این عضو بسیار مهم که نقش های زیادی در سلامت فرد دارد وجود ندرد هر ایرانی شش دندان پوسیده دارد که سلامت دستگاه گوارش او را تحت تأثیر قرار می دهد. اکثرایرانیان در چهل سالگی نیمی از دندانهای خود را از دست داده اند. باید دولت سیزدهم به این مهم توجه جدی نماید .