سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

گرانی کاغذ و مشکلات اقتصادی نفسمان را بریده

مدیرمسئول انتشارات تجلی مهر از علت منتشرنشدن کتاب‌ها در این انتشاراتی خبر داد.

کامران شرفشاهی، مدیرمسئول انتشارات تجلی مهر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره علت منتشر نکردن کتاب در این انتشاراتی گفت: سفارش‌های زیادی برای چاپ کتاب به انتشارات تجلی مهر ارسال می‌شود، اما متاسفانه شرایط به گونه‌ای است که نمی‌توان به سمت انتشار کتاب حرکت کرد. از یک سو شرایط اقتصادی نشر از سوی دیگر بحث‌های گرانی کاغذ، افزایش هزینه خدمات انتشار کتاب و نبود هیچگونه حمایتی به ناشران اجازه نمی‌دهد کتاب جدیدی منتشرکنند.


بیشتربخوانید


وی افزود: علاوه بر مشکلات صنعت نشر، بروکراسی اداری وزارت ارشاد در زمینه صدور مجوز باعث می‌شود، ناشران به انتشار کتاب تمایلی نداشته باشند. مجموعه‌ای از موانع پیش روی کسانی است که در زمینه نشر کتاب فعالیت می‌کنند. مجموعه‌ای از موانع باعث شده است ناشران دلگرمی برای فعالیت نداشته باشند و انگیزه کار از آن‌ها سلب شده است.

مدیرمسئول انتشارات تجلی مهر ادامه داد: ناشرانی در این سال‌ها بودند که علیرغم علاقه فرهنگی شان، فعالیت در زمینه چاپ کتاب را کنار گذاشتند. کار نشر بیشتر جنبه فرهنگی دارد و سود سرشاری در آن نیست. در صورتی که موانع صنعت نشر با وجود مشکلاتش افزایش یابد انگیزه ناشران فعال از بین می‌رود. این بلایی است که در چند سال اخیر بر سر نشر و ناشران ما آمده است

شرفشاهی بیان کرد: باید سلسله‌ای از عوامل پایه‌ای دست به دست هم بدهند برای اینکه اوضاع نشر کشور حداقل به ۱۵ سال پیش بازگردد. باوجود مسئولانی که می‌بینم رسیدن به وضعیت نشر در آن زمان بسیار زمانبر است چه بسا بعید باشد به این زودی این مشکلات از بین برود. هزینه اصلی در این زمینه به فرهنگ، علم و کسانی وارد می‌شود که به کتاب علاقه دارند. البته مسئولان مربوطه در این زمینه هیچگونه‌ای دغدغه‌ای ندارند برای همین کماکان شاهد این مشکلات خواهیم بود.

 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.