سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه اندازی ژنراتور برق بعد از نیم قرن

ژنراتور تولید برق دانشگاه مازندران پس از ۵۰ سال مجددا راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، نوذری رئیس دانشگاه مازندران گفت: ژنراتور بزرگ مستقر در سازمان مرکزی این دانشگاه با قدمت بیش از ۷۰ سال و بعد از ۵۰ سال با بهره‌گیری از توان متخصصان و جوانان نخبه دانشگاه مازندران مجددا راه‌اندازی و مورد بهره‌برداری گرفت.

او با تاکید بر این نکته که در مقوله پدافند غیرعامل، تمامی دستگاه‎های اجرایی باید توان تاب‌آوری و ادامه فعالیت حیاتی و اصلی در شرایط اضطراری را داشته باشند، این امر را مستلزم فراهم کردن امکانات و زیرساخت‌های لازم دانست.

نوذری با اشاره به معضل قطع مکرر برق در چندماه گذشته در کشور و اختلال در شریان حیاتی فعالیت‌های روزمره جامعه، از عزم دانشگاه مازندران برای استفاده بهینه از دستگاه‌های قدیمی که به ظاهر کاربردی نبوده‌اند، خبر داد و افزود: در این راستا با بهره‌گیری از توان متخصصان داخلی و تکیه بر جوانان نخبه، اقدام به تعمیر و راه‌اندازی مجدد ۲ دستگاه ژنراتور متعلق به بیش از ۷۰ سال گذشته که قریب به ۵۰ سال از مدار خارج و بی استفاده مانده بود، کرد که یکی از دستگاه‌ها با صرف کمترین هزینه و با موفقیت انجام شد و دستگاه دوم نیز به زودی به چرخه خدمت وارد خواهد شد.

او در ادامه با اعلام اینکه ژنراتور دانشکده شیمی نیز با قدمت بیش از ۴۰ سال نیز در حال راه‌اندازی است، گفت: اقدامات اولیه کابل‌کشی جهت بهره‌برداری اضطراری در دانشکده شیمی و مرکز فناوری اطلاعات در حال انجام است.

نوذری در پایان سخنان خود ضمن تقدیر از تیم تخصصی راه‌اندازی این دستگاه‌ها، به توان بالای جوانان و نخبگان دانشگاه مازندران در انجام پروژه‌های تخصصی و بزرگ اشاره کرد و این امر را مایه مباهات و افتخار دانست.

حسن باقرنیا سرپرست تیم راه‌اندازی ژنراتور برق دانشگاه نیز در این مراسم با اشاره به این نکته که همه قطعات و اتصالات این دستگاه قدیمی بوده و در بازار، کمیاب یا نایاب می‌باشد، گفت: در راه‌اندازی این ۲ دستگاه سعی شد تا با صرف کمترین هزینه و با تعمیر قطعات اصلی و حیاتی دستگاه، آن‌ها را به چرخه تولید برق جهت استفاده در مواقع اضطراری وارد نماییم.

باقرنیا افزود: از بزرگ‌ترین اقدامات انجام‌شده در این پروژه می‌توان به صرفه‌جویی حداقل یک میلیارد ریالی جهت تهیه قطعات و اعتماد مسئولان در استفاده از توان تخصصی نیرو‌های جوان و کارآمد دانشگاه اشاره کرد که شایسته تقدیر می‌باشد.

در مراسم راه‌اندازی ژنراتور تولید برق دانشگاه مازندران، سیدحسن حسینی‌مقدم معاون اداری، مالی و پشتیبانی دانشگاه، دکتر مصطفی عزیزی رییس دفتر حوزه ریاست دانشگاه، دکتر ابوالحسن حسینی مدیر اداری و منابع انسانی دانشگاه، دکتر ملاعلیپور مدیر فنی و طرح‌های عمرانی دانشگاه و جمعی از همکاران دانشگاهی نیز حضور داشتند.

تیم تخصصی این پروژه شامل حسن باقرنیا، جواد جولانی و محمد باقرزاده می‌باشد که در آینده نزدیک، یک دستگاه ژنراتور ۴ سیلندر را نیز وارد چرخه تولید می‌کنند.
انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.