سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سیل راه های روستایی علامرودشت را بست

بخشدار علامرودشت گفت: بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب سبب مسدود شدن راه برخی از روستاهای این بخش شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رضا شبانپور بخشدار علا مرودشت بیان کرد: در دو روستای هرار سفید و صیادان سیلی نیامده، اما به دلیل اینکه راه دسترسی به آن دو روستا از رودخانه می‌گذرد و پلی هم در این رودخانه ساخته نشده، مشکلاتی را در تردد اهالی بوجود می‌آورد.

او تصریح کرد: علاوه بر این اواسط شهریور، عشایر از مناطق سردسیر به مراتع اطراف این دو آبادی کوچ می‌کنند و ۶ ماه از سال در اینجا سکونت دارند که آن ها هم در مواقع بارندگی مشکل تردد دارند.

شبانپور ادامه داد: مطالبه به حق اهالی این دو آبادی از مسؤلان شهرستان، بویژه نماینده مردم و فرماندار لامرد، تامین اعتبارات لازم برای ساخت پل مناسب روی این رودخانه است.

بخشدار علا مرودشت با اشاره به اینکه برق رسانی به روستای هرار سفید در سال ۹۳، ساخت شبکه گاز رسانی در سال ۹۷ و آسفالت جاده به طول ۲ کیلومتر در سال ۹۸ را از خدمات انجام شده به این روستا برشمرد و افزود: اتصال شبکه آبرسانی به مجموعه کهنویه در دستور کار آبفای شهرستان لامرد قرار دارد که انتظار می رود امسال عملیات اجرایی آن آغاز شود.

او اضافه کرد: با هماهنگی انجام شده اکیپ هلال احمر در هر دو روستا حاضر می شوند تا در صورت نیاز امداد رسانی انجام شود، همچنین شهرداری علامرودشت و اداره آبفای شهرستان نیز در تامین آب آشامیدنی اهالی همکاری خوبی داشته است.

شبانپور اظهار کرد: رودخانه علامرودشت یک رودخانه فصلی است که ۱۸۰ کیلومتر طول دارد و شاخه اصلی این رودخانه از بخش صحرای باغ در شهرستان لارستان سرچشمه گرفته و با عبور از فداغ وارد دشت علامرودشت می‌شود که دیگر شاخه  این رودخانه از کوه گاوبست در نزدیکی بی رم با ورود به دشت علامرودشت در شمال روستای چاه‌کور  و شاخه ای دیگر از آن به رودخانه علامرودشت می‌پیوندد.

سید عبدالله هاشمی مسئول گروه جهادی شهید همت بخش علامرودشت نیز گفت: این روستاها که در پایین دست رودخانه و در منطقه غرب علامرودشت قرار گرفته‌اند، هنگام بارندگی مسیرشان به بخش، و روستاهای دیگر قطع می‌شود.

او  بیان کرد: گروه جهادی شهید همت از گروه های برتر استان است، و این  ظرفیت را دارد تا در صورت فراهم شدن مصالح کار ساخت پل آغاز شود.

روستاهای هرار سفید و صیادان در ۲۰ کیلومتری غرب شهر علامرودشت از توابع شهرستان لامرد استان فارس واقع شده است.

منبع: مهر

انتهای پیام/ت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.