سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چه غذا‌هایی را قبل و بعد از تزریق واکسن کرونا مصرف نکنیم؟

پزشک واحد بیماری‌های مرکز بهداشت مهاباد مصرف نکردن غذا‌های قبل و بعد از تزریق واکسن کرونا را تشریح کرد.

سلیمان حسین زاده پزشک واحد بیماری‌های مرکز بهداشت مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: باید از مصرف فست فودها، غذا‌های چرب، سنگین و پرنمک و تنقلات شور و نوشیدنی‌های خیلی شیرین که موجب تضعیف سیستم ایمنی می‌شود و زمینه را برای ابتلا به بیماری‌ها از جمله کووید ۱۹ فراهم می‌کند پرهیز کرد تا علائم و عوارض احتمالی ناشی از واکسیناسیون به حداقل رسیده و سیستم ایمنی تقویت شود.

حسین زاده افزود: توصیه می‌شود که شب قبل از واکسیناسیون خواب خوب و راحتی داشته باشید، زیرا خواب کافی همراه با آرامش، نقش مهمی در آماده سازی سیستم ایمنی بدن و تقویت آن ایفا کرده و خواب خوب، آرام و پیوسته همچنین به دفع مواد زاید از بدن کمک می‌کند.

این پزشک مسئول اذعان کرد: همچنین از مصرف روغن‌های نباتی جامد و نیمه جامد، روغن‌ها و چربی‌های حیوانی به دلیل تحریک و ایجاد التهاب پرهیز کنید.

بر اساس این گزارش، از مصرف غذا‌های فرآوری شده نه فقط هنگام تزریق واکسن بلکه در تمام طول سال پرهیز کنید روغن‌های گیاهی مانند روغن ذرت، روغن سویا و سایر مواد غذایی فرآوری شده (مانند فست فود، غذا‌های سرخ شده و غذا‌های کنسروی) که معمولا در بدن ایجاد التهاب می‌کنند، پرهیز کنید.

انتهای پیام / س خ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.