سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایجاد پویش‌های مردمی آبشخور‌ برای تامین آب حیات وحش

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت : از ابتدای امسال و با توجه به بحران کم آبی، مردم طبیعت دوست استان کرمانشاه با ایجاد پویش‌های مردمی آبشخور‌هایی را برای تامین آب حیات وحش در مناطق تحت مدیریت استان ساختند و این اقدام حیات وحش را از تشنگی نجات داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، فریدون یاوری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت : بحران کم آبی محیط زیست استان را با چالش‌های متفاوتی روبرو کرده و در صددیم این چالش‌ها را به صورت مطلوب مدیریت و از آن عبور کنیم.

او گفت : یکی از این چالش‌ها کمبود آبشخور و تأمین آب برای حیات وحش مناطق تحت مدیریت استان است که خوشبختانه با پویش‌های مردمی ایجاد شده و همکاری و همراهی آنان و دستگاه‌های خدمات رسان از این چالش با موفقیت عبور کرده ایم.

او با قدردانی از همکاری و همراهی فعالان محیط زیست و دوست داران حیوانات و وحوش در ساخت آبشخور در مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان، افزود: این اقدام زیبا از سوی مردم خیر و دوست دار طبیعت در شهرستان‌های قصرشیرین و گیلانغرب در بحران کم آبی سال جاری موجب شده که آب حیات وحش منطقه تأمین گردد.

او افزود: هفته گذشته نیز یک آبشخور در منطقه حفاظت شده بیستون و چندین آبشخور در شهرستان گیلانغرب با همکاری مردم و محیط بانان احداث شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت: تعدادی از این آبشخور‌ها در صورت کم شدن سطح آب آبشخور، به صورت مکانیزه آبگیری می‌شود و سایر آبشخور‌ها به وسیله ماشین‌های امداد از جمله آتش نشانی و به کمک محیط بانان و مردم آبگیری می‌شود.

یاوری ضمن تشکر از مردم طبیعت دوست استان و خیرین، از عموم مردم درخواست کرد با توجه به چالش کم آبی، نسبت به صرفه جویی این مایه حیات حداکثر توان خود را بکار گیرند .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.