سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۲۰ هزار کردستانی از طرح پزشک خانواده بهره‌مند شدند

مدیرکل بیمه سلامت کردستان گفت:تاکنون ۱۲۰ هزار نفر در کردستان توسط پزشکان ویزیت پایه شده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،  انور اسماعیلی مدیرکل بیمه سلامت کردستان اظهار داشت: طرح پزشک خانواده (نظام ارجاع شهری) برای نخستین‌بار از بهمن سال گذشته در کشور بصورت آزمایشی در چهار استان کردستان، کرمان، یزد و کهکیلویه وبویراحمد آغاز شده وخانواده‌های شهری دارای دفترچه بیمه رایگان از این طرح بهره‌مند می‌شوند.

او با بیان اینکه تاکنون ۱۳۰ پزشک برای اجرای این طرح مشارکت کرده اند، گفت: از مجموع ۳۱۰ هزار بیمه شده بیمه همگانی تاکنون ۲۷۰ هزار نفر به این تعداد پزشک منتسب شده و از این تعداد نیز۱۲۰ هزار نفر ویزیت پایه شامل دیابت و فشارخون شده اند.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان یادآور شد: در حال حاضر برای اجرای طرح در شهرستان‌های بانه و مریوان با کمبود پزشک مواجه هستیم لذا برای زیرپوشش قرار دادن ۴۰ هزار نفر باقی مانده منتشر پایش اطلاعات بیمه شده‌ها هستیم و از افرادی که پیامک برای آنان ارسال شده انتظار می‌رود در سریعترین زمان ممکن برای ویزیت پایه به پزشک مورد نظر خود مراجعه کنند.

او با اشاره به اینکه پزشکان در این طرح ۶ ماه فرصت دارند که معاینه اولیه بر روی افراد انجام دهند، افزود: کسانی که دارای بیماری زمینه‌ای از جمله دیابت و فشار خون هستند، تحت کنترل و نظارت قرار می‌گیرند.

اسماعیلی اظهار داشت: افراد منتسب به پزشک خانواده بابت ویزیت و معاینه مبلغ ۵۰ هزار ریال پرداخت کرده و مابقی توسط بیمه پرداخت می‌شود، ضمن اینکه اگر فردی پس از معاینه توسط پزشک عمومی نیازمند درمان تخصصی‌تر باشد به پزشک منتخصص ارجاع شده و خدمتی که دریافت می‌کند، بیمه‌ای خواهد بود.

در استان کردستان بیش از یک میلیون و ۵۰ هزار نفر بیمه سلامت دارند که بیشترین تعداد آنان و بیش از ۶۰۰ هزار نفر در روستا‌ها ساکن هستند.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.