مدیرکل بیمه سلامت کردستان گفت: در حال حاضر ۹۱۰ هزار نفر از مردم مناطق شهری و روستایی کردستان بصورت رایگان زیرپوشش بیمه سلامت قرار دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ، انور اسماعیلی مدیر کل بیمه سلامت کردستان با اشاره به  اینکه در حال حاضر ۹۱۰ هزار کردستانی زیر پوشش بیمه سلامت قرار  دارند, اظهار داشت: از این تعداد ۳۱۰ هزار نفر زیرپوشش بیمه همگانی سلامت و ۶۰۰ هزار نفر نیز زیرپوشش صندوق بیمه‌ای روستاییان هستند که بدون پرداخت حق بیمه سلامت از خدمات درمانی آن استفاده می‌کنند.

او با بیان اینکه خدماتی که به این افراد ارائه می‌شود با کمترین هزینه و طبق طرح پزشک خانواده است، گفت: بر این اساس برای جمعیت شهری بین یک هزار و ۵۰۰ تا سه هزار نفر یک پزشک خانواده تعریف شده و برای جمعیت روستایی نیز طبق جمعیت برای چند روستا یک پزشک تعیین شده است.

مدیر کل بیمه سلامت کردستان گفت: این افراد بدون پرداخت هیچگونه حق بیمه‌ای زیرپوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند و فقط بابت ویزیت و معاینه توسط پزشک خانواده مبلغ ۶۰ هزار ریال پرداخت کرده و مابقی هزینه‌ها را نیز بیمه پرداخت می‌کند.

اسماعیلی با بیان اینکه افراد می‌توانند از پزشک خانواده خدماتی شامل پیشگیری، اقدامات درمانی سرپایی، تجویز دارو‌های لازم و آزمایش‌های تشخیصی دریافت کنند اضافه کرد: اگر فردی پس از معاینه توسط پزشک عمومی نیازمند درمان تخصصی‌تر باشد به پزشک متخصص ارجاع شده و خدمتی که دریافت میکند بیمه‌ای خواهد بود.

در استان کردستان بیش از یک میلیون و ۵۰ هزار نفر بیمه سلامت دارند که بیشترین تعداد آنان و بیش از ۶۰۰ هزار نفر در روستا‌ها ساکن هستند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.